הקאמבק הפוליטי של אהוד ברק עובר מדיבורים למעשים: ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מקיים באחרונה שיחות ומפגשים עם חברי כנסת מהעבודה ועם גורמים פוליטיים נוספים.

את נאומו המדובר מכנס הרצליה האחרון שיגר ברק לרבים מחברי הכנסת של העבודה, ולשכתו אף עקבה אחר קבלת הנאום בידי הח״כים השונים. אבל המהלך המעניין ביותר מבחינת ברק הוא סדרת המפגשים השקטה שערך לאחרונה עם חברת הכנסת סתיו שפיר.
ח״כ שפיר אישרה בסוף השבוע כי נפגשה עם ברק כמה פעמים. לדבריה, המפגשים היו בעיקרם ״ביטחוניים״. ההערכה היא כי ברק זיהה את שפיר כמייצגת את הזרם הצעיר שנקלט במפלגת העבודה בשתי מערכות הבחירות האחרונות ורואה בה בעלת ברית פוטנציאלית חשובה למקרה שאכן יחליט לחזור למערכת הפוליטית.
חובה לציין כי התנאים לשובו של ברק לא ברורים עדיין. למפלגת העבודה יש יו״ר נבחר (הרצוג) עם אחיזה משמעותית בשטח, במרכז ובקרב המתפקדים. להרצוג אין כוונה ללכת לשום מקום, עם או בלי ברק. גם ח״כ שלי יחימוביץ וראש עיריית תל אביב רון חולדאי מוזכרים כמתמודדים פוטנציאלים על ראשות המפלגה בפריימריז הקרובים.

מאז פרש מהפוליטיקה הזניח ברק את בסיס הכוח הפוליטי שלו, שהיה מצומק מלכתחילה, ולכן החלטתו הסופית אם לחזור או לא - רחוקה עדיין מרחק לא מבוטל.