תושב מזרח ירושלים, חירש-אילם איבד אתמול את עינו מירי כדור ספוג של המשטרה, במהלך התפרעויות במחנה הפליטים שועפט. 
התושב נפגע מכדור ספוג שירתה המשטרה, בעת ששהה בתוך חנות מכולת. משפחתו טוענת שלא היה מעורב בהתפרעויות. 
נאפז דמירי, תושב ראס חמיס שבמזרח העיר (55) הלך אחר הצהריים לקניות לקראת צאת צום הרמדאן, בעודו בתוך חנות המכולת במחנה הפליטים שועפט נפגע מכדור בעיניו. הוא איבד את הראיה בעינו וסובל אף משברים בפניו. 

"הלכה העין שלו והוא אדם שלא מדבר ולא שומע" סיפר למעריב אחיו, מאהר. "ירד לקנות כמה דברים לבית, הוא והבן שלו, הבן ברח ואח שלי נכנס לחנות לקנות. הוא לא ידע בכלל מה קורה בחוץ".
"לפי נהלי המשטרה, כדורי הספוג אמורים לשמש לפגיעה מדויקת בפלג הגוף התחתון במקרים מובהקים ומוגדרים", אמרה עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה לזכויות האזרח. לדבריה, "בשנה האחרונה אנחנו עדים לפגיעות חמורות ביותר, במיוחד בקרב קטינים, כאשר נראה כי הירי מבוצע שלא על פי הנהלים. מאז שהירי בכדורים השחורים הפך לנפוץ, פנינו שוב ושוב למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה לעצור את השימוש המסוכן והבלתי מרוסן בכדורים אלו. אנו קוראים שוב למפכ"ל להורות על הפסקת השימוש בכדורים השחורים לאלתר, לאחר שאתמול קיבלנו הוכחה נוספת למסוכנות האדירה שלהם", אמרה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "לעבר כוח לוחמי מג״ב שביצע מעצר בשועפט של חשוד בפעילות חבלנית עויינת, הושלכו אבנים מכל הכיוונים ואף מגגות בתים במטרה למנוע את הוצאת העצור ולפגוע בשוטרים. הכוח השתמש באמצעים לחילוץ ויצא עם העצור ממחנה הפליטים. בהמשך הגיעו למעבר מקומיים עם בגיר שלטענתם נפצע מספוג והסיעו אותו לטיפול רפואי".

עוד הוסיפו במשטרה כי "יודגש כי הכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות לעבר המקומות ממנו הושלכו לעברם אבנים שסיכנו את חייהם, לשם חילוץ ומניעת פגיעה בנפש. האדם שנפגע סביר שהיה במקום ההתרחשות וכמקובל במקרים כגון אלה, החומר הועבר לבדיקת מח״ש. משטרת ירושלים שבה ומדגישה כי ניסיון הפגיעה בלוחמים הינו חמור וכי המשטרה תמשיך לבצע אכיפה ותפעל בנחישות וללא פשרות אל מול כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את מלאכתם במקצועיות".