בעוד שב-2 באוגוסט פקקי התנועה צפויים לכבוש את תל אביב, בשל תחילת עבודות חפירת הרכבת הקלה – באותו יום לירושלמים דווקא יהיה קל יותר בדרכים. משרד התחבורה הודיע על הגברת תדירות הרכבת הקלה בעיר והיא תצא בכל שש דקות במרבית שעות היום, כך שזמן ההמתנה הממוצע בתחנות יעמוד על ממוצע של שלוש דקות בלבד.

במשרד התחבורה ציינו שקיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.
משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות. 
"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום. במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. "בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ", הוא הוסיף.
מנכ"ל חברת סיטיפס, ירון רביד אמר, כי יישום התוכנית להגברת התדירות, יקצר לנוסעים את זמן ההמתנה בין רכבת לרכבת לאורך רוב שעות היום ויוריד את הצפיפות ברכבות. זאת, באמצעות מקסום ההפעלה של היצע צי הקרונות והמשאבים הקיימים בהתאם לביקוש הנוסעים. "מאז ההפעלה ועד היום חלה עלייה משמעותית במספר הנוסעים ברכבת, במקביל ערכנו שיפור משמעותי בתדירות הרכבות. בימים אלה אנו פועלים מול המדינה על מנת לקדם רכישה של קרונות נוספים, דבר שיאפשר שיפור נוסף בתדירות הרכבות לטובת ציבור הנוסעים" הוסיף רביד.