לישיבת סיעת הליכוד בכנסת הגיעו אתמול ראשי מועצות יו"ש. לדברי ראשי המועצות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה במהלך הישיבה כי הבנייה בהתנחלויות הוקפאה ואמר שלא יבנה ביהודה ושומרון. רינה מצליח וחגי גולן שוחחו עם שי אלון, ראש מועצת בית אל על הסערה שהתחוללה בישיבה.
"אני מניח שהקפאת הבנייה בהתנחלויות היא לא כזה חידוש", אמר אלון. "הסיפור הזה נמשך כבר מעל שנה. הבעיה שלי היא לא רק ההקפאה, הבעיה שלי היא יותר מהותית. אתמול בישיבה סגורה של סיעת הליכוד הרגשתי שהייתי בישיבה של מפלגת שמאל, ועם כל הכבוד למפלגת שמאל, לפחות שם אני יודע איפה אני נמצא", הוסיף אלון.
רינה מצליח וחגי גולן העלו את האפשרות שמאחורי החלטתו של נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות עומדים שיקולים שראש הממשלה לא יכול לחשוף, אלון מצידו לא ביטל את האפשרות הזאת אך עדיין זעם על התנהלות נתניהו: "אין לי בעיה עם האמירה הזאת, אם נתניהו החליט את זה משיקולים כאלו ואחרים חשוב שכולם יידעו מזה ואם כולם יידעו מזה אז נוכל להתמודד עם זה ולקבל החלטה. אני יודע שכאשר יש לי פה תושב שצריך גן ילדים או בית ספר או שצריך פיסת קרקע כי יש פה ריבוי טבעי, אז צריך לתת לזה מענה". 

ראש מועצת בית אל הסביר מדוע הוא וראשי המועצות האחרים זועמים: "לפני שלוש שנים נערך הסכם האולפנה המפורסם, זה היה הסכם פינוי מרצון - הורסים את 30 הבתים הללו ותמורתם בונים 300 יחידות דיור. כששאלתי את ראש הממשלה בישיבה אתמול למה הוא לא מקיים את ההבטחה שלו לבנות ביהודה ושומרון הוא אמר לי 'אותך מעניין הכפר שלך וזה לגיטימי, לי יש שיקולים של כלל עם ישראל ואנחנו לא יכולים לבנות, לא בנינו בשנה הזאת וכנראה שלא נבנה בשנה וחצי הבאות'".
בהמשך הוסיף אלון: "אני אוהב שמה שאומרים לי הוא מה שמתקיים ואם יש הסכם הריסה של 30 בתים אני רוצה לדעת שלתושבים שלי שהוצאו מהבתים יש לאן להגיע. אם אתה חותם איתי הסכם ולא מקיים אותו זה לא משנה באיזו ממשלה אתה נמצא אני מוחה על כך, ואנחנו נילחם על זה".
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי