השדולה למאבק בגזענות הושקה היום (שלישי)  בכנסת בישיבה חגיגית במסגרתה הוצג דו"ח המטה למאבק בגזענות, המצביע על עלייה משמעותית של 47% באירועי הגזענות לעומת השנה שחלפה וכמו כן, דו"ח של המרכז הרפורמי לדת ומדינה שעסק בהתגברות תופעות ההסתה והגזענות במרחב המקוון.
כמו כן, התמקד חלק מהדיון בגזענות של כוחות הביטחון כלפי קבוצות מיעוט בחברה בישראל.
 
המסר המרכזי שיצא מן הישיבה הראשונה של השדולה היה קריאה חד משמעית להקמת רשות או נציבות או לחילופין כל גוף ממשלתי אחר שיהיה אמון על המאבק המערכתי נגד גזענות, יסנכרן בין פעילויות משרדי הממשלה השונים לבין החברה האזרחית, יפקח וייפעל ליזום פרויקטים שונים בנושא בדגש על מערכת החינוך הפורמלית.

יו"ר השדולה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן הסבירה כי "במדינה זו צריך שיהיו אנשים שזה תפקידם שקמים כל יום בבוקר וחושבים כיצד יש להיאבק בגזענות", עוד הוסיפה כי ״בשנתיים האחרונות הגזענות הפכה לדבר שאפשר לבצע ולבטא בלי בושה. כאשר רה״מ מתבטא כפי שהתבטא בבחירות והשתמש בהסתה שלמה אוכלוסייה שלמה כמנוף בחירות זה היה מתן לגיטימציה לכל ביטויי הגזענות״.
ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני)  שתכהן גם היא כיו"ר שותפה של השדולה אמרה: "כשבכל שני וחמישי אנו שומעים פוליטיקאי מהימין יוצא בהתבטאות גזענית ומסיתה, אל לנו להתפלא על כך שמנהלי בתי ספר מפרידים תלמידים על בסיס מוצאם, שצעירים ממוצא אתיופי חוששים כשהם נתקלים בשוטר ברחוב ובצפון שורפים כנסיות. אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים, את הגזענות יש לעקור מהשורש".
דו״ח המטה למאבק בגזענות שהוצג בישיבה הצביע בין השאר על עלייה של 20% במקרי גזענות של כוחות הביטחון כלפי קבוצות מיעוט בישראל. 
עו״ד נדאל עתמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות סיפר בכנס כי השר לביטחון פנים והמפכ״ל הוזמנו לישיבת השדולה, אך לצערו הרב, לא מצאו לנכון לשלוח אפילו נציגים מטעמם, ומבירור שנעשה אתמול נאמר לו כי לא נתקבלה מלשכת השר הוראה להגיע לישיבה.