ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי)  להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי עשה הכול כדי למנוע את ההסכם וכי היחסים עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא השפיעו על הטיפול בעניין. 



"זוהי טעות היסטורית. עשיתי כל שביכולתי כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. הלחץ שהפעלנו והפעולות במהלך השנים גרמו לכך שאיראן לא התחמשה בנשק גרעיני,  אמר ראש הממשלה. "אני יכול לומר שאלמלא הפעולות של ישראל, איראן כבר מזמן הייתה מתחמשת בגרעין. יש לנו משימה אחת – להבטיח שהיא לא תתחמש בעתיד".



בנאום שנשא בעברית, הזהיר נתניהו כי "המעצמות הגדולות בעולם הימרו על עתידנו המשותף". ראש הממשלה הוסיף כי: "אנו עושים מאמצים כדי להסביר שההסכם הזה פגום ומסכן את שלום העולם". 


נציגי המעצמות ואיראן לאחר החתימה על ההסכם. צילום: רויטרס

בתוך כך דחה היום פה אחד הקבינט המדיני-ביטחוני את הסכם הגרעין עם איראן , וקבע כי ישראל אינה מחוייבת להסכם. עוד נודעה היום כי בשבוע הבא יגיע  מזכיר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר לישראל כאורחו של שר הביטחון משה יעלון.

נתניהו לאובמה: "ההסכם יזרים מיליארדים למכונת המלחמה האיראנית" 

קודם לכן שוחח נתניהו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, והביע בפניו את דאגותיה של ישראל מהסכם הגרעין שנחתם היום בוינה בין איראן ושש המעצמות. 

 נתניהו הדגיש שבחינת ההסכם מעלה שתי סכנות מרכזיות: הוא יאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני בין אם בשמירה על ההסכם בסוף התקופה של 10-15 שנה, ובין אם בהפרתו קודם לכן. בנוסף, לטענת נתניהו, "הוא יזרים מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור והמלחמה האיראנית שמאיימת על ישראל ועל העולם כולו". 

קודם לכן התייצב נתניהו בלשכתו, ובהצהרה בפני עיתונאים זרים תקף את הסכם הגרעין ההיסטורי שהתגבש ונחתם בוינה. נתניהו הדגיש כי "אנו לא מחוייבים לעסקה הזאת. אנחנו לא מחוייבים לשום דבר מול האיראנים, כיוון שהם פועלים להשמדת ישראל". 

"נעשה היום דיל עם הספונסרים של הטרור", הזהיר ראש הממשלה, "הם הימרו לעשר שנים בתקווה שהמשטר ישתנה. אבל הם עצרו כל דרך לעשות זאת. מעכשיו, איראן לא צריכה להשתנות. הדיל נתן לאיראן פרס עם מאות מיליארדי דולרים, שיילכו לטרור העולמי ולניסיונות להרוס את ישראל. ההסכם הרע הזה לא עוצר את ההתנהגות של איראן".