אקורדים צורמים: מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא ביקש היום (חמישי) מלשכת מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, להעביר אליו באופן מיידי את כל המסמכים והמידע הקשורים לאירוע וטקסי הפרידה מהמפכ"ל היוצא רנ"צ יוחנן דנינו.



לטענת נציגי משרד המבקר ללשכתו של שפירא, הגיעו תלונות שונות בהתייחס לאירועי הפרידה מהמפכ"ל היוצא וזאת מטעמים של הוצאת כספים מיותרת, שעות עבודה של מאות ואלפי שוטרים שהושבתו לצורך ההכנות ולמטרת הטקסים ביחידות.
 
צריך לציין כי כבר ביציאה מהכנס הממלכתי נשמע השר ארדן אומר כי אירוע שכזה יש בו כדי לפגוע בתדמיתה של המשטרה. כזכור, לבד מהאירוע הממלכתי שנערך במתקן המשטרתי בבית שמש שאליו זרמו 800 מוזמנים וקרואים בהם נשיא המדינה רובי ריבלין , ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ראשי השב"כ והמוסד, ניצבים, תנ"צים , סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה וכן בני משפחה ומקורבים, התקיימו בטווח של כחודש ימים טקסי פרידה בתחנות משטרה ומיחידות העילית של המשטרה מדן ועד אילת.
 

כבר בסמוך לאירוע המרכזי דובר כי עלות הפקתו נאמדת סביב ה – 390 אלף ₪ כשכאמנים מרכזיים נבחרו קרן פלס בעלות של 36,000 ₪ ומנחה הערב אבי נוסבאום בעלות של 33,000 ₪.
 
במהלך הערב חולקו כ – 200 ספרים "אבא שלי מפכ"ל" שהופקו, כך נטען אז במיוחד לטובת האירוע, זאת חרף טענות של המשטרה כי הספרים נכתבו בנסיבות וטעמים אחרים.
 
אלא, שקודם האירוע המפואר, ערך המפכ"ל היוצא דנינו, עם צוות בכיר של המטה הארצי סבב כמעט בין כל יחידות המשטרה והתחנות כשהוא מבקש לכנס בתחנה גדולה מספר תחנות נלוות.
 
גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטים לא מבין על מה כל המהומה. "ממשרד מבקר המדינה  טוענים שיש תלונות והם ביקשו מסמכים. צריך להבין שהמפכ"ל נפרד מהתחנות, המפקדים והשוטרים כשהוא מבהיר בטרם הכינוס כי אינו מקבל תשורה מכל סוג שהוא. דנינו העניק לכל תחנה ויחידה תמונה עם סמל המפנה וכיתוב קצר בהוקרה מהמפכ"ל ה – 17. זו היתה תמונה עם הקדשה אישית בכתב ידו".
 
נציין כי לבד מאותם כנסים תחנתיים התקיימו שני אירועים גדולים יחסית האחת שארגנה יחידת להב 433 באודיטוריום של יד בנימין. באירוע זה נכחו כ – 500 משתתפים כשהיחידה התארגנה עצמאית לכנס חצי שנתי ואירוע הפרידה מהמפכ"ל שולב בתוכו. באירוע נוסף שהתקיים ביד בן צבי בירושלים נכחו אנשי האגף לחקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה שדנינו היה לדברי מוקיריו חלק מאותן יחידות מפוארות כביכול.