ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והשניים סיכמו שתתקיים בדיקה באשר לדרכי הפעולה האפשריות נגד האוהדים שהתפרעו אמש במשחק של בית״ר ירושלים.



ראש הממשלה נתניהו אמר כי "טוב שרובם המוחלט של אוהדי בית"ר ירושלים גינו לאלתר את ההתנהגות של אותה קבוצת אוהדים קטנה. לא ניתן להם להכתים שם של אוהדי קבוצה שלמה, ולפגוע בתדמיתה של המדינה".



בשעות האחרונות תושאלו מספר אוהדים עם נחיתתם בנתב״ג על ידי שוטרי מרחב מוריה. זאת לאחר החלטת מ״מ המפכ״ל בהערכת מצב עם המפקדים הרלוונטיים שבסיומה, לאחר היוועצות עם פרקליטות מחוז ירושלים, הוחלט כי הנושא יטופל במשטרת מחוז ירושלים במסגרת שיתוף הפעולה עם רשויות האכיפה בבלגיה ובהתאם לסמכות המוקנית בדין. 



 "בשלב זה אין בכוונתנו למסור פרטים נוספים", נמסר מהמשטרה.



מאות מאוהדי בית"ר נחתו בנתב"ג לאחר שחזרו מההתפרעויות (זריקת אבוקות ומצית על השוער) במהלך המשחק עם שרלרואה (5:1) במסגרת סיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית. במשטרה נערכים לגל מעצרים בעקבות שיתוף פעולה עם המשטרה הבלגית וצילומי אבטחה שקיבלו מהמשחק. חלק מהאוהדים מעוקבים לתשאול ומשוחררים מיד לאחר מכן. מעבר לכוחות הגלויים פיזרה המשטרה סמויים רבים כדי לדלות מידע על הבאים. 

אלא שלטענת גורם משפטי שדיבר עם ספורט1 למשטרת ישראל כלל אין עילה למעצרים. "רק היועץ המשפטי לממשלה יכול להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד ישראלי שעבר לכאורה עבירה בחו"ל", אמר לנו הגורם, "סעיעים 7 ו-9 בחוק העונשין מדברים על כך בבירור".
ואכן בסעיף 9 ב' בחוק העונשין נכתב בבירור: "לא תהיה העמדה לדין על עבירת חוץ, אלא בידי היועץ המשפטי לממשלה או בהסכמתו בכתב, אם ראה יש בכך עניין לציבור".
לטענת גורמים במשטרה מדובר באנשי לה פמיליה וגם מי שלא ייעצר ילוו אישית במהלך כל הבדיקות בשדה התעופה עד לצאתו מהמתחם.