נהגת המונית אושרת, שהעידה בפרשת דריסת הנער גל בק לפני כעשור, נחקרה שוב במשטרה על שינוי הגרסאות שלה, כך חשפה הבוקר (ראשון) איילה חסון, בעקבות תחקיר ערוץ 1. תחקיר "יומן" הראה שגרסת אושרת עוד לפני 10 שנים הייתה מנותקת ותלושה.

אמש, הגיעו מאות בני אדם, בהם בני משפחתו, הגיעו לצומת קק"ל-חיים לבנון והדליקו נרות נשמה לזכרו של הנער גל בק ז"ל (16), שנדרס למוות באותו צומת לפני כעשר שנים. 
 
המשתתפים דרשו לפתוח את תיק החקירה נגד הנהגת הדורסת, בת למשפחה עשירה ומקושרת, שנגנז בזמנו על ידי הפרקליטות כחודש בלבד לאחר התאונה, בטענה לחוסר ראיות.

צילום: אבשלום ששוני
 
"כולנו גל בק", נכתב על שלט גדול שהתנוסס בצומת. יוני גלסנר, שהיה בקטנוע שנסע לצידו של בק, היה בין המשתתפים הרבים שהגיעו לצומת: "הגעתי כדי להזדהות עם גל. אני מרגיש קשה וכל מה שקרה והגילויים האחרונים מחזירים אותי עשר שנים לאחור", אמר בשיחה עם "מעריב-השבוע" והוסיף: "אנחנו מבקשים שהנהגת הדורסת תעמוד בפני שופט והוא יהיה זה שיקבע מי אשם".

בוחן המשטרה קבע: הנהגת נסעה באדום
 
בתוך כך, בערוץ 1, שחשף את הפרשה, הציגו ביום שישי גילויים נוספים, המעוררים תהיות. בכתבת התחקיר של איילה חסון נחשף כי בוחן המשטרה שחקר בזמנו את התאונה, קבע כי הנהגת הדורסת, שפגעה ברוכב הקטנוע, חצתה את הצומת באור אדום ושיקרה בעניין מהירות נסיעתה.
 
הנהגת טענה שנסעה במהירות של 40 קמ"ש, אך בוחן התנועה קבע שעל פי הממצאים בשטח מהירות נסיעתה הייתה 82 קמ"ש. בוחן התנועה גם מצא סתירות לכאורה בעדותה של "אושרת", נהגת המונית שטענה כי ראתה על בק נוסע באדום, בעוד שהנהגת הדורסת נוסעת בירוק.
 
המשטרה המליצה להגיש נגד הנהגת כתב אישום, אך למרות זאת, פרקליטות מחוז תל אביב, בראשה עמדה אז עו"ד רות דוד, החליטה לאחר שבועיים בלבד לסגור את תיק החקירה בטענה לחוסר ראיות.

המשטרה לא זימנה עדים
 
עוד עולה מהתחקיר בערוץ 1, כי כאשר נגבתה מהנהגת הדורסת עדות על ידי בוחן תנועה של המשטרה, היא מסרה מייד את פרטי אותה נהגת מונית, שהעידה לטובתה, ואף מסרה לחוקר המופתע את מספר הטלפון ומספר תעודת הזהות של אותה עדה. זאת, למרות שהנהגת הדורסת פונתה לבית החולים מרכבה זמן קצר לאחר התאונה. בנוסף, לא נעשתה לנהגת הדורסת בדיקת אלכוהול.
 
בתחקיר בערוץ 1 התראיינו שלושה צעירים, שסיפרו שהיו ברכב שעמד בצומת אחרי שני רוכבי הקטנועים (בק וחברו יוני). הם טענו שרוכבי הקטנועים החלו בנסיעה רק לאחר שמופע הרמזור התחלף לירוק.
 
לטענתם, המשטרה כלל לא זימנה אותם לעדות, למרות שאחד מהעדים לתאונה השאיר מספר טלפון לשוטרים שהגיעו למקום. "המראה היה נוראי", סיפר אחד מהם בהתרגשות והודיע שהוא וחבריו מוכנים להעיד במשטרה על מה שהם ראו באותו לילה.