אריה מכלוף דרעי הודיע הבוקר (שני) בועדת הכספים, כי יורה ליועצו, איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג' בשנת 2011, לבדוק כיצד יש לפעול בעניין הפרסומים על הפערים בין המשקל הנקוב למשקל בפועל של הקוטג' של חברת תנובה.

"אורה לבחון צעדים נגד תנובה", אמר השר דרעי. דרעי אמר את הדברים במענה לפנייתו של סגן שר האוצר לשעבר, מיקי לוי, שקרא לשר לבדוק את העניין. ח"כ לוי הביע את חששו כי לא מדובר בטעות אנוש: "תנובה כבר הודיעה שיש בעיה בקו ייצור שלם. צריך לבדוק האם הדבר נעשה עם יד מכוונת בהורדת המשקל".
לדברי לוי, הדרך לפצות את הצרכנים היא הורדת מחירו של הקוטג'. לדבריו "הממוצע שתנובה הורידה בין 20% ל-24% של הקוטג', אז טוב יעשה הרגולטור אם ידרוש מתנובה להוריד את המחיר באותם שיעורים למשך שנה". דרעי השיב, כי יורה לרשות להגנת הצרכן לטפל בעניין. 


איציק אלרוב. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

כזכור, כפי שפורסם לפני יומיים במעריב אונליין, הגולש פרסם ברשת הפייסבוק סרטון בו הוא מראה כי שתי קופסאות קוטג' של חברת תנובה שרכש, מכילות פחות קוטג' בצורה משמעותית. בסטטוס שצירף כתב יצחקיאן: "אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ישימו לב שהם אכן מקבלים תמורה כמותית למשקל המוצר שהם רוכשים בהתאם למה שחברת תנובה רושמת על המוצרים".
 
יצחקיאן המשיך וכתב במהלך הפוסט כי: "אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שתהיה לה בקרת איכות כמו שצריך, כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן". בסוף הפוסט הוא פנה לגולשים וביקש: "נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון. שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא להרוויח כסף על חשבון הציבור".

תנובה: "מצאנו מוצרים בתכולה חסרה" 

לאחר הסערה וההד התקשורתי, החליטה תנובה להגיב והורו על הקמת ועדת בדיקה: "בעקבות פניית הצרכן אורן יצחקיאן אלינו, ביצענו עם צאת השבת בדיקה ראשונית של מוצרים מדגמיים ולא איתרנו תקלה. כפי שהתחייבנו בפניו ובפני הציבור, ערכנו הבוקר בדיקות מקיפות ומעמיקות יותר הן בקו הייצור והן במאות מוצרים במחסני החברה וברשתות השיווק. לצערנו גילינו כי קיימת שונות רנדומלית במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה באריזות 125 גרם ולצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה. התקלה אותרה ומטופלת באופן מיידי.