חניכי קייטנת מרכז ההדרכה לאיכות הסביבה "הגן הסולארי" בבנימינה ביחד עם 60 חיילים וחיילות מאוגדה 36 של חיל השריון בצה"ל, השתתפו היום (שני) בפעילות מיוחדת בנחל תנינים של הקייטנה במסגרת פרוייקט "חיים לנחל תנינים", שמוביל הגן הסולארי ביחד עם תושבים באזור, החברה להגנת הטבע וגופים נוספים.



במהלך יום ההתנדבות המיוחד שיזמה הקייטנה עם האגודה למען החייל, כל ילד בקייטנה "פיקד" על חולייה של שני חיילים וביחד טיפחו החיילים והילדים פינת ישיבה על גדות הנחל, ציירו ציורי קיר בטיילת הסמוכה וסייעו בשיקום האזור.



המשרד להגנת הסביבה פרסם בשנת 2000 תוכנית לשיקום הנחל, שהותנתה בהקמת מפעל ההתפלה האזורי בחדרה. מפעל ההתפלה הוקם, אך השאיבה מהנחל נמשכת ותוכנית השיקום לא יצאה לפועל. התייבשות הנחל פגעה בצמחייה באזור והביאה את מרבית הצמחים ובעלי החיים שחיו לידו ובתוכו ציפורים, דו-חיים ודגים, לסכנת הכחדה. 



את "הגן הסולארי" יסד ומנהל יניב פילדסט לפני שש שנים והוא אומר: "ימי הפעילות הללו מהווים חוויה בלתי נשכחת עבור הילדים והחיילים כאחד. הם משתתפים בפרויקט בעל חשיבות היסטורית למען הסביבה שבה הם חיים, עוסקים בציור, בבנייה ובעשייה בחיק הטבע ונהנים מבילוי אדיר עם חבריהם".



במסגרת הקייטנה בה משתתפים תלמידי כיתות ג' עד ה', עוסקים הילדים במגוון פעילויות של חוויות בטבע, פעילות סביבתית, לימוד על איכות הסביבה, צרכנות נבונה ועשייה סביבתית בקהילה ובכלל זה גידול דבורים, הכנת צבעים מפרחי בר, הפעלת קומפוסט, בישול בטבון סולארי, בניית רובוטים מפסולת, סדנה לפירוק מכשירי חשמל, קניות מודרכות לצרכנות נבונה, ועוד.