ארגון נכי צה"ל הביע היום (שלישי) זעזוע נוכח המלצת ועדת לוקר לאמץ את דוח ועדת גורן בנושא שינוי אמות המידה והקריטריונים לקביעת הזכאות לנכי צה"ל.



יו"ר הארגון, חיים בר, המנכ"ל, תא"ל (מיל') חיים רונן וגורמים מקצועיים במטה הארגון הוציאו הודעה חריפה נוכח ההמלצה לקטלג את נכי צה"ל ולבטל זכאויות לאלו שלא נפצעו בפעילות מבצעית. "בפני כל העוסקים במלאכה מונח ההסכם שנחתם בתחילת 2013, בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הביטחון ועל דעת משרד האוצר לבין הארגון" אמר היו"ר חיים בר.



"אנו מצפים כי הסכם זה יכובד ככתובו וכלשונו בעת קבלת ההחלטות", אמר בר והוסיף: "אנו עומדים בתוקף, כפי שנקבע בהסכם, שלא יהיו נכי צה"ל דור א' ודור ב'. מדינת ישראל חתמה הסכם בלתי כתוב עם החיילים אשר מתגייסים לצבא והסכם צריך לכבד. מי שכבר שהוחלט כי יוכר כנכה צה"ל, חייב לקבל את אותו סל שיקום, זכויות וטיפול של חברו אשר הוכר לפני מספר שנים באותם סעיפי ליקוי ודרגת נכות".



בר הדגיש כי ארגון נכי צה"ל רואה עצמו מחויב לכיבוד הסכמים שחתם ומצפה כי כל הגופים במדינה ינהגו אף הם באופן הזה. "לא מספיק לדבר על החוב הערכי והמוסרי כלפי נכי צה"ל, אלא יש גם לפרוע אותו. אם חלילה נתרשם שמילים לחוד ומעשים לחוד, אנו נפעל בכל דרך על מנת להגן על זכויות נכי צה"ל".