סוכנת סמויה הביאה להפללתם של 20 סוחרי סמי פיצוציות מסוג "נייס גיא" המתגוררים בבאר שבע ובדימונה, כך נמסר היום (שני) על ידי ימ"ר נגב מחוז דרום.

ו', קרימינולוגית בהכשרתה, התגייסה למשטרה לפני מספר חודשים. במהלך הפעלתה ביצעה הסוכנת עסקאות של רכישת סמי פיצוציות מהסוחרים בבאר שבע ובדימונה, שנרקמו תחילה באמצעות קשר טלפוני ולאחר מכן כללו את קבלת הסמים בנקודת מפגש יחד עם צרכנים נוספים, ביניהם סטודנטים ובני נוער.
 
בין הסוחרים היה גם נער כבן 16.5 שהגיע מספר פעמים וביצע עסקאות במהלכן מכר לסוכנת מספר שקיות של נייס גיא. חוקרי הימ"ר העבירו את כל החשודים שנעצרו לחקירה ובימים הקרובים יוגש כנגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. \
 
מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, ציין כי "לראשונה במשטרת ישראל פעלה סוכנת משטרתית בעבירות של סחר בסמי פיצוציות מאז כניסתו של החוק האוסר הפצה של סמי פיצוציות".

לדבריו המטרה היא למגר את התופעה בקרב נערים ונערות: "בני הנוער והצעירים הם הצרכנים העיקריים של סמי הפיצוציות שנמכרים לרוב באריזות צבעוניות ומצחיקות שגורמות לאשליה שמדובר במצרך תמים".
מהמשטרה נמסר כי "פעילותה של הסוכנת המשטרתית שפעלה בימ"ר נגב היא חלק משיטות הפעולה שנועדו להתחקות אחר אותם סוחרי סמים ושיטות הפעולה שלהם".

סם הפיצוציות "נייס גיא". צילום: חטיבת דובר המשטרה
 
כזכור, בשבוע שעבר ח"כ ינון מגל, חבר בוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, הוכיח בדיון של הוועדה שעסק בסמי פיצוציות כיצד ניתן בקלות לרכוש סמים באמצעות הטלפון. לחברי הכנסת שהשתתפו בדיון הוצג פלייר שמפרסם סם מסוג "נייס גאי" למכירה ומאפשר להזמין שתי שקיות ביג של נייס גאי במחיר של 150 שקלים ומבטיח משלוחים 24 שעות ביממה. 
חבר הכנסת מגל טילפן תוך כדי הדיון למספר המופיע על הפלייר וניהל שיחה קצרה עם המוכר. ח"כ מגל שאל האם אפשר לרכוש נייס גאי וביקש לברר האם מדובר בסם חוקי. בשלב זה השיחה נותקה והאיש שאמור לרכוש את הנייס גאי, הבין כי מדובר בניסיון לעלות על עקבותיו והתקשר לאחר מכן בחזרה והודיע כי הוא לא עוסק כלל בנושא סמים קלים.
ח"כ מגל אמר לנציגי המשטרה בדיון כי השיחה הקצרה שקיים מוכיחה את הקלות שבה ניתן היום להשיג סמי פיצוציה. לוועדה, בראשותה של ח"כ תמר זנדברג, הוצג דוח מטעם מחלקת המחקר של הכנסת לפיו מדיווחי המשטרה עולה כי נרשמת עלייה בסחר הסמים בארץ באמצעות הטלפון והרשתות החברתיות. 
על פי המסמך, המשטרה ערכה באוקטובר אשתקד מבצע ארצי נגד צרכני הפצה של סמי פיצוציות באמצעות קווי טלפון ואתרי אינטרנט. על פי נתוני המשטרה, מחיר חגיגת או נייס גיא, שעלה בעבר כ-50 שקלים, האמיר ל-150 שקלים בעקבות האכיפה.