שלושה חשודים, שניים מהם ישראלים והשלישי אזרח קולומביה נעצרו לפני כשבועיים בחשד לניסיון הברחת סמים מסוג קוקאין לישראל, כך הותר היום (שני) לפרסום. החקירה נוהלה על ידי ימ"ר ירושלים ומשטרת קולמביה. 



החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שקיבלו שוטרי ימ"ר ירושלים, לפיו בלדר קולומביאני כבן 70 צפוי להגיע לארץ כשברשותו סם מסוג קוקאין אותו בלע טרם טיסתו ארצה.



ב-14 ביולי, עם נחיתתו בארץ, נסע החשוד לבית מלון במרכז תל אביב, שם 'פלט' את הסמים ונעצר על ידי בלשי הימ"ר כשברשותו חצי ק"ג סם מסוג קוקאין נוזלי שהיה ארוז בשקיות ניילון בחלוקה למנות, בשווי של כמיליון שקלים.



בחקירתו סיפר החשוד, כי ביצע את העברת הסמים ארצה עקב איומים לפגיעה בבני משפחתו. עוד טען כי בלדרי הסמים בארץ אליהם אמור להעביר את הסמים מחפשים אותו וכל העת מתכתבים עמו באמצעות הוואטסאפ בדרישה לקבוע מועד לקבלת הסמים.



במשטרה רצוט להגיע גם אל שותפיו הישראלים של החשוד הקולומביאני. בהוראת החוקרים הוא יצר עם הבלדרים בארץ קשר וקבע איתם פגישה בחיפה, כשהם אפילו שילמו עבורו על הנסיעה



בלשי הימ"ר, שהתלוו לחשוד לחיפה, עצרו את הבלדר, תושב חיפה המוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים, ביום חמישי, ה-17 ביולי. הוא סרב לשתף פעולה עם החוקרים.



כמו כן נעצר אדם נוסף, ישראלי כבן 69 תושב חיפה אף הוא, החשוד במעורבות בסחר בסמים בארץ.



מעצרם של החשודים הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים בפעם השלישית, בו נקבע כי מעצרם של שניים מהחשודים (בהם הבלדר הקולומביאני) הוארך עד ל-29.7, ומעצרו של חשוד נוסף הוארך עד 30.7.15.