ההצהרה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן היא פתרון אידיאלי לחולים שעד היום נאלצו להתמודד עם בירוקרטיה מסובכת ומעיקה. ההודעה המפתיעה על כך שרופאים מומחים שיעברו הכשרה יוכלו לתת מרשם לקנאביס היא הפתרון האידיאלי עבור החולים שכיום נתונים להחלטות היחידה לקנאביס רפואי, שם יושבים רופאים עלומי שם שמעולם לא פגשו את החולה או ליוו אותו, והם שמחליטים על מתן הרישיון. מצב זה קומם את החולים, ובצדק.

ההתייחסות לקנאביס הרפואי כאל כל תרופה אחרת, ועצם העובדה שיחולק בבתי מרקחת, היא שינוי תפיסה אדיר של הצמח קנאביס, שהוטבעה בו סטיגמה שלילית. הנגשת הטיפול לחולה המתקשה להגיע למקומות החלוקה הבודדים הקיימים היום היא משמעותית והיא גם תחסוך לו הוצאות.
ישראל נחשבת למעצמה בינלאומית בפיתוח ובחקר הקנאביס וטוב שמשרד הבריאות משנה את גישתו, מרחיב את סמכויותיו ורואה את צמח הקנאביס כתרופה לכל דבר ועניין, בעולם שנשען היום על תרופות ממכרות וקשות שגורמות לתמותה בשיעורים גבוהים. הקנאביס הרפואי כתרופה טבעית יכול להציל חיים של רבבות אנשים בעולם ולתת מזור לחולים רבים הסובלים מכאב והידרדרות באיכות חייהם.

אומנם ההצהרות של ליצמן מרגשות ונותנות תקווה, אבל אסור לשכוח שחולים רבים עדיין נמצאים במצוקה ועליהם יש להקל. ישנן בעיות אקוטיות הדורשות מענה מיידי כמו מרפאות כאב שסגרו שעריהן בפני הקנאביס הרפואי, רישיון שניתן רק לתקופות קצרות, מינון לא מספיק, התניית שנה של טיפול במרפאת כאב, חולים אונקולוגים המתגוררים דרומית מאשקלון ועוד. הדרך למימוש הבשורה עדיין ארוכה ובינתיים היחידה לקנאביס רפואי צריכה לבוא לקראת החולים ולהקל על סבלם.
הכותבת היא מקימת "האגודה למחקר וטיפול בקנאביס רפואי" שמלווה חולים