שרת המשפטים, איילת שקד, תקפה הבוקר (שלישי) את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, על רקע העימותים בעת פינוי בתי דריינוף בהתנחלות בית אל במהלך הלילה.
שקד טענה כי יעלון לא עמד בהבטחותיו: "ביום העשור לגירוש יהודים מגוש קטיף החליט שר הביטחון לשלוח את כוחות הביטחון, בחשיכת הליל, לבית אל. 
כל זאת, על אף מה שהובטח לי, ואשר אמרתי בשמו לתושבי המקום".

שרת המשפטים השיבה מלחמה והבהירה כי "חד צדדיות, הטעייה והפרת סיכומים יענו באותו מטבע. תשובת המדינה לבג"ץ תהיה נחרצת ואחת: למנוע את ההרס".

בניגוד לטענותיה של שקד, יעלון הבהיר כי הוא מתנגד נחרצות להריסה והבהיר זאת לחברי הבית היהודי. "גם אתמול הבהרתי לשרים מהבית היהודי עמם שוחחתי, כי לא תהיה הריסה לפני הדיון בבג"ץ. בכל מקרה נפעל בעניין אך ורק על פי החוק ועל פי החלטות בג"ץ", אמר יעלון.
 
יעלון הדגיש כי פעל כדי למנוע את הריסת המבנים בבית אל: "עמדתי בעניין היא ברורה, נגד ההריסה, ואני פועל כדי למנוע אותה ולחזק את ההתיישבות בבית אל בפרט וביהודה ושומרון בכלל. בשבועות האחרונים ביצעתי מספר מהלכים כדי להניח תשתית חוקית אשר תמנע את ההריסה בבית אל, ועתה אני ממתין להחלטת בג"ץ בעניין.
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע גם הוא את עמדת הממשלה ואמר כי אין מקום להרוס את המבנים במקום. "אנו פועלים לחזק את ההתיישבות, ועושים זאת תוך ציות לחוק.עמדתנו בנושא הבתים בבית-אל היא ברורה - אנו מתנגדים להריסתם ופועלים משפטית למנוע צעד זה. אבקש שעמדת הממשלה לפיה ההליך התכנוני במקום הסתיים ולכן אין מקום להרוס את הבתים תובא גם בפני בג"ץ"', אמר נתניהו.

"הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה"
 
שר החינוך, נפתלי בנט, שוחח לפנות בוקר עם ראש הממשלה ודרש הבהרה כי אין כוונה להרוס את הבתים. השר בנט אמר כי "עשר שנים להתנתקות, מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי. שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח. הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר כי "מקומם ומצער שראש הממשלה ושר הביטחון, אדריכלי חנק ההתיישבות, לא אפשרו להתיישבות למצות את ההליכים המשפטיים והפכו לקבלני הביצוע של מדיניות השמאל. אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את כל כובד משקלו לתגובת המדינה לבג"ץ, למנוע את הריסת הבתים שנכון להיום הם חוקיים לפי כל דין".

עימותים עם כוחות הביטחון בבית אל. צילום: סוכנות תצפית
 
אלון התראיין הבוקר בגל"צ ואמר כי שרת המשפטים, איילת שקד, לא ידעה על המבצע המתוכנן. לדבריו שלחה לו השרה הודעה מרגיעה בשעות הלילה. "דיברתי עם איילת שקד, שרת המשפטים, היא לא ידעה שהולכים לפנות את המקום, היא אמרה לי 'לך לישון, הכל בסדר'. אני לא אתפלא אם גם ראש המממשלה לא ידע. כולם המומים פה, יש פה מאות שוטרים שמקיפים את המבנה. אין צו הריסה מיידי. אני חייב לקרוא לבג"ץ - יש תכניות בתוקף, הושלמו כל התהליכים, המהלך לא ברור".


ההתכתבות בין שרת המשפטים לבין ראש מועצת בית אל. צילום מסך

כזכור מאות שוטרי יס"מ הגיעו אמש לשני מבנים, בנייני דריינוף בבית אל, והשתלטו עליהם לקראת הריסתם בסוף החודש על פי החלטת בג"ץ, שהורה להפסיק את המשך העבודות במקום. מאות צעירים התבצרו בתוך הבניינים והתעמתו עם השוטרים. הנוכחים במקום דיווחו על גז פלפל שרוסס בידי המשטרה בתוך הבניינים ובתוך כך כחמישים בני אדם עוכבו לחקירה.