תושבים רבים הביעו חשש לקראת העבודות על הרכבת הקלה שיתחילו ביום ראשון הקרוב.



"קשה עכשיו- הקלה אחר כך", מכריזות הפרסומות על תחילת העבודות. עומסים, עיכובים והמון פקקים ברחבי העיר הם בהחלט תרחישים אפשריים בעקבות תחילת העבודות. 



במקרי חירום בהם נדרש לעשות שימוש באמבולנסים או ברכבי הצלה, נרשם חשש כי העומסים לא יאפשרו לתת מענה או טיפול מהיר.



אז כיצד מנסים להתמודד עם הקושי הצפוי? במד"א הקימו היום (שלישי) מערך תגבור של אופנועים שיפעל בתל אביב, במטרה שלא לפגוע בזמני התגובה במקרי חירום. למעלה מ-150 אופנועי ההצלה של הארגון, ביניהם אופנועי טיפול נמרץ, יפעלו בתדירות גבוהה, על מנת לנסות ולתת מענה מהיר לקריאות התושבים.



במקביל לכך, נמסר ממד"א כי הם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים המעורבים בפרויקט הרכבת, ביניהם משטרת ישראל ונת"ע, על מנת לוודא כי זמני התגובה של צוותי מד"א בתוך תל אביב לא יפגעו. בין השאר מערכות השליטה והבקרה במוקדי מד"א ממפות בימים אלו את האזורים שצפויים להיות בעיתיים מבחינת תנועת רכבים ויוצרים רשימה של צירים חלופיים, אליהם יכווינו המוקדנים את אופנועי ורכבי ההצלה במידת הצורך כאשר יתקבלו במערכת דיווחים על עומסים.



מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין אמר: "שמנו לעצמו למטרה לוודא כי זמני התגובה שלנו לא יפגעו בעקבות העבודות ואני יכול להבטיח שאנו עושים את כל מה שנדרש לשם כך ."



"חנה וסע"



בנוסף למערך זה, יוצא לדרך פרויקט נוסף בתל-אביב, אשר אמור להקל על התושבים בעת ביצוע העבודות- מערך השאטלים. כחלק ממנו, יינתן מענה תחבורתי לנוסעי הרכבים הפרטיים ע"י חניוני "חנה וסע" אשר הוקמו ע"י חברת אחוזות החוף.



החניונים כוללים כ- 2100 מקומות חנייה לרכבים פרטיים והם הוקמו במגרשים בשלושה מקומות מרכזיים במרכז: תל ברוך, גני יהושע, ואצטדיון המושבה בפ"ת.


במקום יש סככות לנוסעים, מפרצים למיניבוסים, קופות תשלום ממוחשבות, הקמת מערך פניות ציבור וחדר בקרה.



כיצד זה יעבוד? בחברת אחוזות החוף הסבירו: "רכב פרטי שחונה בחניון ישלם בגין חנייה בלבד ויעלה לשאטל בחינם. בשעות השיא השאטלים ייצאו בתדירות של כחמש דקות, ובזמני רגיעה בתדירות של כרבע שעה. התשלום בגין החנייה יתבצע בסוף היום בקופות התשלום, גובה התשלום יעמוד על 15 שקלים והוא נקבע על ידי חברת נת"ע ומשרד התחבורה. מחניונים גני יהושע ותל ברוך ייצאו שני נתיבי נסיעה בעיר אותם הכתיבה חברת נת"ע, מפ"ת ייצא קו אחד, כאשר השאטלים יבצעו סבבים".



שרלי בן סימון, משנה למנכ"ל אחוזות החוף, הוסיפה: "העבודות נעשו תחת לחץ זמנים כמעט בלתי אפשרי, אך החברה עשתה את כל המאמצים על מנת להביא את החניונים למוכנות הפעלה ב- 2 אוגוסט כפי שנדרש. בימים אלו אנו מתחילים בתכנון חניוני "חנה וסע" נוספים, באזור, קריית שאול, הלוחמים 1 בת"א ומתחם תע"ש, כדי להוסיף מקומות חנייה נוספים".