העימותים בין המתנחלים בבית אל לכוחות הביטחון חודשו הערב (שלישי), והפכו אלימים.



התקריות חודשו עם יידוי אבנים על שוטרים, מה שהתפתח לעימותים חדשים, ביניהם אירוע של הצתת פח ולאחר מכן ניסיון לדחוף רכב משטרה. כמו כן, המפגינים ניסו לפרוץ לבתי דריינוף שבמקום.



בשל העימותים, שני אזרחים נפצעו בראשם, ומצבם הוגדר קל. הם הועברו למבוא הדס בבית אל. לפי הערכה, האזרחים הפצועים נפגעו כתוצאה מאלימות משטרתית. כמו כן, דווח ראש המועצה המקומית בית אל, כי הוא הוכה על ידי שוטרים. 
עימותים בבית אל והצתת פח

עימותים בין שוטרים למתנחלים בבית אל
אלון סיפר על האירועים: "גם הח"כים שהיו איתו וגם אנוכי ניסינו לבודד את האירוע, תוך שחטפתי מהלומות לא פשוטות. אנו מבקשים מכוחות הביטחון להרגיע ובמידי, זה לא ייגמר טוב. אני מבקש לנצור את הנשקים ולשלב ידיים".

ראש מועצת בית אל שי אלון לאחר שהוכה על ידי שוטרים
התקריות מתרחשות בעקבות הפינוי בבית אל, בהתאם להחלטת בג"צ לפנות את המקום עד סוף החודש. כעת, נאחזים המתנחלים בתקווה כי בג"צ יהפוך את החלטתו או לפחות ישהה אותה בשל העובדה כי אף גורם לא תומך בהריסת הבתים במקום.

מכתבי איום לשופטי ביהמ"ש העליון

אורן חזן מתראיין על המהומות בבית אל

במכתב שנשלח לשופט גרוניס בבית המשפט העליון, נרשמו איומים על כלל שופטי בית המשפט העליון: "לא ניתן לפנות מאחזים בארץ ישראל. נטמין מטענים ברכבי השופטים".

בעקבות כך, כינסה הנשיאה מרים נאור כינסה את כלל השופטים ומחר תתקיים פגישה עם נציגי המשטרה במטרה לבדוק כיצד ניתן להגביר את האבטחה על השופטים.

מבין הפוליטיקאים שהגיעו למקום: אורי אריאל, יריב לוין, זאב אלקין, אורן חזן ונפתלי בנט.

השרים אורי אריאל, יריב לוין וזאב אלקין, אשר ביקרו בבית אל למטרת תמיכה והזדהות ונפגשו עם ראש המועצה שי אלון ויו״ר מועצת יש״ע אבי רואה, אמרו: "באנו לכאן להביע תמיכה בתושבי בית אל וברצונם לבנות את יישובם ולהביע מחאה על הפינוי המיותר. אנו דורשים להתחיל בבניית 300 יחידות דיור שהובטחו לפני ארבע שנים ולפעול באופן נחוש לאישור בתי דריינוף. אנחנו קוראים לשר הביטחון לאלתר לבטל את צו שטח צבאי סגור בבית אל ולהוציא באופן מידי את היס"ם מהיישוב. כמו כן אנו קוראים למתיישבים לא לפגוע בכוחות הביטחון בשום צורה".

חזן: "נחבלתי קלות, לשמחתי הרוחות נרגעו"

ח"כ אורן חזן (הליכוד), אשר נכח בבית אל בזמן העימותים, סיפר: "נחבלתי קלות בניסיון להפריד בין המתיישבים לכוחות הביטחון בשעה שהרוחות התלהטו. חטפתי משני הצדדים, אך לשמחתי לבסוף הרוחות נרגעו".
 
חזן, אשר הודיע כי בכוונתו להשאיר בשטח כל עוד יהיה בכך צורך, הוסיף: "אני מצדיע למפקדי כוחות המשטרה במקום על האיפוק שהם מגלים. אני אופטימי לגבי החלטת בג"צ וקורא לשר הביטחון להוציא את הכוחות מהשטח. נמתין להחלטת בג"צ ואז נראה איך ממשיכים הלאה". 

מוקדם יותר, חזן עשה את דרכו ללשכתו הפרלמנטרית בבית אל והודיע כי על פי חוק אסור להיכנס ולפנות את הלשכה ללא צו שיפוטי מתאים.
 
ח"כ חזן אמר: "כאשר הקמתי את לשכתי במתחם דריינוף ידעתי כי אני עושה זאת על מנת לתת שירות לתושבי יהודה ושומרון, ובכללם תושבי בית אל, כדי לחזק את ההתיישבות, לשבור את ההקפאה ולמנוע הריסת המבנים".
 
עוד הוסיף חזן:" על פי חוק, חל איסור מוחלט לחטט ולפנות וכל שכן להיכנס ללשכת חבר כנסת, אלא אם כן יוצג צו שיפוטי מתאים". הוא הוסיף כי הוא מקווה שלא יתאפשר פינויו ובכך תמנע גם הריסת המבנים לאלתר.
 
השרים הוסיפו: "אנו שותפים לשאיפה של מתיישבי שאנור וצפון השומרון לחזור ליישוביהם, שנמצאים בשטח בשליטה ישראלית מלאה. היום, בציון העשור לגירוש, קיים קונצנזוס רחב בחברה הישראלית ובמערכת הפוליטית שההתנתקות היתה טעות קשה והגיע זמן לתקנה".

מוקדם יותר, בית אל הוכרזה כשטח צבאי סגור, על מנת למנוע ממתבצרים נוספים להגיע למקום, לפי הערכה, שני המקומות יפונו במהלך הערב. במד"א העלו את הכוננות באזור שאנור, ככל הנראה למטרת הפינוי.