הותר היום (רביעי) לפרסום כי נעצרו חמישה חשודים אשר על פי החשד עומדים מאחורי פיגוע ההצתה בכנסיית "הלחם והדגים" בטבח'ה.



כאמור, ב-18 ביוני הוצת מבנה במתחם כנסיית "הלחם והדגים", אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל. על הקיר בזירת ההצתה רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" - ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם ונזק כבד נגרם למבנה.



לאחר חקירה של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י, נעצרו לחקירה חמישה חברי התארגנות אשר, על פי החשד, עומדת מאחורי פיגוע הצתה זה ופיגועי שנאה נוספים.



בסיום החקירה הוגשו כתבי אישום כנגד שניים מחברי ההתארגנות וכנגד יתר חבריה ינקטו הליכים מנהליים.



החשודים הם ינון ראובני, תושב אופקים, שהורחק בעבר מספר פעמים מאזור יהודה ושומרון בצו מנהלי בשל פעילות אלימה נגד ערבים ורכושם ויהודה אסרף, תושב אלעד. כתב האישום מייחס לראובני עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי הציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים והסתייעות ברכב לביצוע פשע ונגד אסרף עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע וקשירת קשר למעשים אחרים.



התארגנות שלהם פעלה במסגרת תשתית אידיאולוגית אליה משתייכים מספר מצומצם של פעילים מקרב פעילי הגבעות. תשתית זו פועלת מאז 2013, מחזיקה באידיאולוגיה קיצונית השואפת לשנות את סדרי המשטר ולקרב את הגאולה במספר שלבי פעולה.