ישי שליסל, הדוקר אשר נתפס הערב (חמישי) לאחר הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, הוא אותו הדוקר אשר לפני כעשור פצע שלושה מהחוגגים במצעד.



שליסל ריצה את עונשו ושוחרר לפני מספר שבועות, אך החליט לעשות מעשה נוסף. בראיון של שליסל לכלי התקשורת החרדי, נייעס, לפני כשבוע וחצי, הוא אמר: "הטמאים רוצים להמשיך לטמא את ירושלים. הם הורסים את עם ישראל ורוצים להגדיל את חילול השם, רוצים לעשות את המצעד הארצי והעולמי בירושלים של מאות אלפי טמאים רחמנא ליצלן, לחלל אותה ולטמא את עם עם ישראל".



לשאלה האם לפני שחרורו השוטרים שאלו אותו על התוכניות לעתיד, ענה שליסל: "לא. אבל מה שכן, במהלך המאסר, לקראת הסוף, הגיעו אליי אסירים שלדעתי עבדו עם המודיעין ושהשב"כ וניסו לרחרח מהן התוכניות שלי, ולמעשה אין לי תוכניות מי יודע מה".



לשאלה האם הוא רוצה להמשיך בחייו בצורה מסודרת הוא ענה: כן, מה שבאמת חשוב לי להגיד- שהמעשה לי באמת היה קיצוני אבל למעשה צריך, המטרה היא לעצור את המצעד הזה, ואם בן אדם אחד בא ורוצה לעשות את המצעד צריך לעשות משהו קיצוני". לשאלה האם ההחלטה על הדקירה לפני כעשור התקבלה באותו היום, ענה: "בבית המשפט אמרתי שזה היה די ספונטני".



בנוסף לכך, במכתב שהפיץ שליסל לפני המצעד, הוא טען כי ישנה חובה לעצור בכל מחיר את מצעד הגאווה: "בעוונותינו הרבים שוב רוצים הרשעים לעשות מצעד של תועבה, דווקא בעיר של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא למען טמא את מקדשו ולחלל את שם קודשו ביום חמישי. הם תמיד מחפשים להגדיל את החרפה ואת חילול השם. הם רצו לעשות מצעד ענק בירושלים ואז בזכות משאת הנפש של עם ישראל ביטל הקדוש ברוך הוא את כוונתם. ואז הם רצו לעשות מצעד עולמי ולחלל את שמו בכל העולם".



שליסל הוסיף במכתבו: "הקב"ה נתן להם את כל זה כדי לבחון אותנו שנראה אם אנחנו נאמנים לו ואם אכפת לנו מחילול שמו הגדול, או שכל אחד דואג רק לעצמו, לגשמיות ולרוחניות שלו. לכן נראה שחובה על כל יהודי למסור את נפשו למכות ולמאסר ולהתחבר יחדיו לעצור ולבטל את חילול השם הגדול הזה למען קדושת שמו. על כל הדתות להשתתף בעצרת המחאה המתוכננת באותה שעה. מי ייתן ונזכה לראות עוד השנה בנחמת ציון בבניין ירושלים ושכל עם ישראל יחזור בתשובה ובאחדות שלמה". 



ניצב משה אדרי, מפקד מחוז ירושלים, התייחס לאירוע ואמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד. הצעדה החלה בגן העצמאות והיינו ערוכים לתרחישים. באחת הסמטאות, זלג הדוקר ודקר שישה פצועים. אחת מהם נמצאת במצב קשה וחמישה במצב קל. אנחנו נערכנו לכל התרחישים, כולל לדקירות. נתחקר את האירוע". 



כמו כן, הדגיש אדרי: "לא היה לנו מידע קונקרטי. אנחנו בודקים את המודיעין".



בהודעה שנמסרה ממד"א אודות הפצועים, דווח כי מדובר בשישה צעירים וצעירות שנפצעו: אישה בת 30 במצב קשה, שני גברים כבני 30 במצב בינוני, שלושה במצב קל ביניהם שני גברים ואישה כבת 30. הפצועים שסובלים מפצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון, ביניהם אחד קשה ואחד קל, פונו לבתי החולים שערי צדק ולהדסה עין כרם פונו ארבעה, ביניהם שניים במצב בינוני ושניים במצב קל.