הממשל האמריקני פרסם היום (שישי) הודעת גינוי לפיגוע הטרור היהודי הלילה בכפר דומא, בו נרצח הפעוט עלי דוואבשה ובני משפחתו נפגעו אנושות לאחר ששני רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה לתוך ביתם. 



"אנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור בגדה בו נרצח עלי דוואבשה, וקוראים לצדדים לשמור על רגיעה ולהימנע מהסלמה", נכתב בהודעה שהוציא משרד החוץ האמריקאי. 
ריבלין מבקר בבית החולים את משפחת דוואבשה

 
עוד נכתב בהודעה: "אנחנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו על כך שהורה לכוחות הביטחון לנקוט את כל האמצעים כדי לתפוס את הרוצחים ולהביא אותם למשפט. אנחנו מפצירים בכל הצדדים להימנע מהחרפת המתיחות בשל התקרית הטראגית הזאת".

נתניהו: "קשה כשאתה עומד ליד מיטה של חמוד כזה" 

מוקדם יותר הגיע ראש הממשלה נתניהו הגיע לבקר את בני משפחתו של עלי דוואבשה בבית החולים שיבא בתל השומר. 

בסיום ביקורו הביע נתניהו זעזוע מהמקרה ואמר: "ביקרתי  את הילד אחמד סעד שנאבק על חייו לצד שני הוריו שתליים עכשיו בין חיים למוות. מדינת ישראל תעמיד ומעמידה את מיטב רופאיה כדי לנסות לשקם את הילד, להציל את ההורים. קשה כשאתה עומד ליד מיטה של חמוד כזה, כשאתה יודע שאחיו הקטן בן השנה וחצי, עלי, נרצח. אתה שואל ׳בשביל מה המעשה הנורא הזה׳?! אנחנו מזועזעים ממנו, אנחנו מגנים אותו בכל פה". 

גם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום בבית החולים את אחמד דוואבשה בן הארבע, אחיו של עלי, שנפצע באורח קשה מאוד בפיגוע ההצתה בכפר דומא. הנשיא לווה על ידי מנהל יחידת הכוויות פרופסור יוסי חייק אל מיטתו של אחמד ושוחח עם בן משפחתו המלווה אותו.

ריבלין: "איננו יכולים לסבול עוד טרור, זו בושה" 
 
בסיום הביקור שוחח הנשיא עם כלי לתקשורת שנכחו במקום ואמר: ״קמנו הבוקר ליום עצוב ויותר ממה שאני מתבייש, אני כואב. כואב לראות את הילד שאחיו התינוק נשרף והוריו נלחמים על חייהם. קשה מאוד לראות שבני עמי יכולים לגרום למעשה כזה. הבושה היא גדולה אך הכאב יותר גדול. צריך להבין בשני הצדדים שאסור שטרור יהיה במחוזותינו. לא צריך לבוא ולדבר על הצורך במלחמה בטרור, צריך להילחם בטרור".


"זו לא דרכה של מדינת ישראל". ריבלין בבית החולים תל השומר. צילום: מארק ניימן, לע"מ 

ריבלין הדגיש כי "זה לא דרכה של מדינת ישראל, זה לא דרכם של יהודים. לבוא ולאמר מילים זה לא מספיק. חזרנו לארצנו מולדתנו, אנו ריבונים וחובה עלינו להשליט חוק וסדר ולמנוע כל זוועה בלתי מוסברת בשם איזו שהיא שליחות אלוהית מכאן ומכאן. צריכה הממשלה וצריכה המדינה ואזרחי ישראל כולם לאמר- לא יהיה זה חלקנו. איננו יכולים לסבול עוד טרור. לא יכול להיות שבשם מסר כל שהוא ישרפו כנסיות, ישרפו בתי כנסת, ישרפו מסגדים וישרפו אנשים. זו בושה".