ישראל מתחממת: השבת החל לפקוד את אזורנו גל חום קיצוני ביותר. שיאו של החום אמנם יגיע מחר ומחרתיים (ראשון ושני), אבל הוא יימשך גם ביום שני ובמידה פחותה כמעט עד סוף השבוע.



ברוב אזורי הארץ ישרור גם מחר השרב כבד. הטמפרטורות שהגיעו היום בירושלים ל-35 מעלות בצהרים, יעמדו מחר על 36 מעלות. בתל אביב הן תגענה ל-32, עם לחות שתחצה את רף ה-80% ותביא לעומס חום עד יום שלישי, שירגיש כמו טמפרטורה של 40 מעלות.



בתל אביב צפויות עד 34 מעלות בראשית השבוע ובחיפה עד 35, וכך גם לאורך מישור החוף כולו – חם והביל.



בבירת הנגב באר שבע יגיעו הטמפרטורות כבר היום ל-39 מעלות ועד יום שני ל-40. חם מאד יהיה בעמקי המזרח, כשבטבריה ובבית שאן ישררו 41 מעלות כבר היום בצהרים ובמהלך השבוע עד 43 מעלות. גם אילת והערבה לא ירוו נחת עם שיאים לעונה של 45-46 מעלות. אפילו בצפת הגבוהה יורגשו היום ומחר 35 מעלות עד 38 ביום שני.



עובדים בשמש? שימו לב להנחיות



לקראת גל החום רענן המוסד לבטיחות ולגהות את הוראות ההגנה מקרינת השמש, למי מאיתנו שלא התמזל מזלו וחייב לעבוד בחוץ, תחת השמש הקופחת, ולא במשרד הממוזג. אנשי המוסד לבטיחות צפויים לפקוד עשרות אתרי בנייה וחקלאות ברחבי הארץ, לחלק חומרי הסברה ולפעול להגברת מודעותם של העוסקים בעבודות כפיים.



ראש אגף הסברה במוסד לבטיחות ולגהות, אנדרי מטיאס, הסביר: "אנשים רבים חושבים שאם ישנו יום מעונן בחוץ, הרי שאינם חשופים לקרינת השמש, זו אחת הדוגמאות לטעויות נפוצות שיש להכיר בהן- ביום מעונן אנו חשופים לעד 80% קרינה. אחרים בטוחים ששיזוף, מבלי להישרף, הינו דבר שלא מזיק. אך העובדות הן אחרות, כל שיזוף מזיק ברמה זו או אחרת". מטיאס הוסיף: "עוד קונספציה שיש לשלול היא שבעלי עור כהה אינם נמצאים בסיכון – זה פשוט לא נכון".



ההנחיות לכלל הציבור נוכח קרינת השמש החזרה בימים הקרובים:



לנסות להישאר בצל: חשוב לזכור שצל מעניק הגנה חלקית בלבד, כיוון שתיתכן חשיפה לקרינה לא ישירה הנובעת ממשטחים מחזירי קרינה.



יש לתכנן את שעות הפעילות לשעות בהן חשיפת השמש פחות גבוהה – החשיפה הגבוהה מתרחשת בין השעות 10:00 ל 16:00.



למרות החום, מומלץ ללבוש ביגוד ארוך (שרוולים ומכנסיים), לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש המגנים מפני קרינת UV.



יש להשתמש במסנני קרינה בעלי דרגת סינון של לפחות 30SPF, ולחדש את המריחה כל 2-3 שעות.



אם הנכם מבחינים בשומה חדשה, בשינוי צבע או צורה של שומה קיימת, או שאתם מבחינים בכתם לא מוסבר בעור - קבעו תור לרופא עור לצורך בדיקה.



אם הנכם עובדים בחוץ במהלך שעות החשיפה לשמש, דעו שהחוק מחייב את המעסיק ואתכם להתמגן באמצעות ביגוד מתאים, כובע , משקפי שמש ומשחות מגן.