הנשיא לשעבר שמעון פרס נאם בעצרת מחאת הלהט"ב בגן מאיר שבתל אביב לציון שש שנים לרצח בבר נוער ונגד הדקירות שאירעו השבוע במצעד הגאווה בירושלים, במהלכן נפצעו ארבעה בני אדם ואמר כי "ראוי בערב זה להוריד את המסכות. מי שמכנה את מצעד הגאווה כמצעד בהמות אל יתפלא כשמורמת סכין על נערה בת 17. מי שמסית נגד אזרחי ישראל הערבים, שלא יתפלא כי מציתים כנסיות, מסגדים ולבסוף שורפים תינוק באישון הלילה. אנו נתקלים היום במצב בו עלינו לשאת את החרדה העמוקה לגורל מדינתנו"



"אני גאה לעמוד כאן הערב אתכם אבל הרשו לי לומר משהו אישי - אני מתבייש. אני מלא זעזוע. אני לא מאמין שהגענו לתהומות כה חשוכים", הוסיף פרס.



"עמדתי מעל במה זו לפני 6 שנים, ימים ספורים לאחר הרצח בבר נוער. אני מתקשה להאמין כי אנו עומדים שוב על אותה במה, מול אותם ניסיונות לרצח ואלימות חמורים. יש המתנכלים לישראל מבחוץ ויש המנסים להרסה מבפנים. הערב, נאספנו למלחמת שחרור. שחרור של מדינת ישראל מטירוף וממטורפים. זו אינה מחלוקת בין ימין ושמאל. זהו עימות בין בעלי מצפון וחסרי מצפון", אמר פרס. 



"הקרב על קיומנו הוא ערכי לא פחות מאשר צבאי", הוסיף פרס בגן מאיר, "בקרב הזה, אלו המוכנים לשרוף תינוקות באישון הלילה ואלה הנועצים סכינים בלב בנותינו ובנינו הם אויבי העם. הם סכנה לקיומה של ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית. כמי שמלווה את מדינת ישראל מאז הקמתה - אני אומר מעל במה זו, לחמנו קשות על קיומנו הפיסי. אסור שאת אשר השגנו בשדה הקרב בעבר, נפסיד בשדה ההסתה והאלימות", סיכם פרס.