תגובות קשות וכואבות מכל קשת החברה הישראלית, עם הידיעה על מותה של שירה בנקי ז"ל, בת ה-16 שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים לפני שלושה ימים והיום (ראשון) נפטרה מפצעיה.




מצעד הגאווה בירושלים, בו נרצחה שירה בנקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 


 משפחתה של שירה הגיבה בהודעה שפירסמה לידיעה הקשה על מותה: "שירה שלנו המקסימה נרצחה רק בשל העובדה שהייתה נערה בת 16 שמחה, מלאת חיים ואהבה שבאה לתמוך בזכותם של חבריה וכל אדם לחיות לפי דרכם. ללא כל תכלית ובשל רשעות טפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו". 



המשפחה הוסיפה כי "דברים רעים קורים לאנשים טובים ודבר רע מאד קרה לילדה נפלאה ומדהימה. המשפחה מייחלת לקצת פחות שנאה והרבה יותר סובלנות. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ומבקשת מכלי התקשורת שלא להגיע לסביבת המגורים". 

נתניהו: "לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שלנו" 

שר החינוך נפתלי בנט, שלא הגיע לעצרת שנערכה אתמול בגן מאיר בתל אביב בשל חילוקי דעות עם המארגנים, אמר כי זהו "יום שחור למדינת ישראל והוסיף: "זהו יום שבו דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים, יום שבו נרצחה תלמידת תיכון רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות עם הקהילה הלט״ב. אין שום ערך בעולם ששווה מוות של ילדה בגללו, ואין שום ערך בעולם שמותר להסית נגד האחר בעבורו". 

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את תנחומיו למשפחתה של שירה בנקי וציין:  "שירה נרצחה מכיוון שהיא תמכה באומץ בעיקרון לפיו כל אחד ואחת זכאים לחיות את חייהם בכבוד ובביטחון.  לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שעליהם מושתתת החברה הישראלית. אנו מוקיעים בשאט נפש את הניסיון להשליט שנאה ואלימות בקרבנו, ונפעל על מנת למצות את הדין עם הרוצח".

בהודעה שהוציאה סיעת המחנה הציוני נכתב כי "הסיעה כואבת את הרצחה של שירה בנקי, ומשתתפת בצער המשפחה. השנאה שחילחלה לרוצח הגיעה משכבות רבות בציבוריות הישראלית, ובבית הנבחרים. מי שקורא לזוגות חד מיניים בהמות ולאורך חייהם תועבה,  שלא יתפלא שיהיה מי שיקח את הסכין והחוק לידיים" .

 יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי ״הידיעה הקשה על מותה של שירה בנקי ז״ל היא אבן נוספת  בלב הקולקטיבי של עם ישראל שמרכין את ראשו בצער ובכאב לאור הארועים הקשים של סוף השבוע. אין כל הצדקה לרצח של אף אדם, לא בגלל דתו לא בגלל מינו ולא בשל שום סיבה אחרת. דוקא עם שנאלץ כל העת לעמוד על המשמר ולהגן על עצמו ושטובי בניו נאלצים להילחם ולהרוג אוייבים אכזריים, אסור לו שמתוכו ייצאו ובתוכו יפעלו רוצחים שפלים. חובתנו לדאוג לכך שמי שעושה מעשים מתועבים כאלו ייענש בחומרה״.