רגע היסטורי בתל אביב. עבודות חפירת תחנות הרכבת הקלה יצאו הערב (ראשון) לדרך, כשהתחנה ההראשונה - רחוב אלנבי. עשרות עובדים של נת"ע וחברת שיכון ובינוי שזכתה במכרז על ביצוע העבודות חסמה את הרחובות יהודה הלוי והרכבת עד צומת אלנבי. 




התחנה הראשונה - אלנבי. צילום: אבשלום ששוני
 

גם הרחובות הנושקים, רמח"ל ושד"ל נסגרו לתנועה מרחוב יהודה לוי, ונוצרת כאן מציאות חדשה לשנים הבאות. מנכ"ל נת"ע יהודה בראון ובכירים נוספים מפקחים על העבודות המתבצעות בקצב מואץ. במהלך הלילה ישונו הסדרי התנועה והחל ממחר לפנות בוקר התנועה תנותב לרחוב מקווה ישראל לכיוון צומת אלנבי ולבונטין. 
למקום גם הגיע שר התחבורה ישראל כץ שקיבל הסברים על הסגירה הנרחבת של האזור והעבודות שימשכו כל הלילה. 


קיבל הסברים על העבודות. ישראל כץ בפתיחת העבודות. צילום: אבשלום ששוני 
בחודשים הקרובים יועתקו התשתיות מהמתחם ורק בעוד כשנה יחלו עבודות החפירה, לפי הצפי, לעומק של 30 מטר. אז גם תוכנס מכונת חפירה מיוחדת שתחל לפעול מהתחנה הדרומית התת קרקעית הדרומית ביותר של הרכבת הקלה, לחפור את המנהרה לרכבת התחתית שתגיע עד יפו. משדרות ירושלים ביפו הרכבת תהיה עילית עד בת ים. 

 היסטוריה: הרכב האחרון שעבר ברחוב אלנבי לפני תחילת העבודות והחסימות

בעוד שבועיים יסגר צומת מעריב והגשר יהרס. בצומת קרליבך תוקם תחנה בעומק של 40 מטרים, שתהווה תשתית לקו הירוק של הרכבת שמתוכנן בעתיד. לאחר מכן, בסביבות חודש דצמבר, יחלו העבודות באורלוזורוב, שאול המלך, תחנת יהודית (העבודות לא ישפיעו על התנועה), צומת עלית, צומת ביאליק ז'בוטינסקי, צומת בן גוריון ז'בוטינסקי, וצומת אהרונוביץ ז'בוטינסקי. מצומת גהה לפ"ת הרכבת תהיה שוב עילית. 
 ע"פ ההערכות של נת"ע, הקו האדום של הרכבת יושק ב-2021. בנת"ע העריכו כי העבודות בתחנת אלנבי יסתיימו בעוד 4 שנים.