תאונה קטלנית שאירעה בין שני כלי רכב בכביש 40 ממצפה רמון לאילת, גבתה הערב (שני) את חייהם של שני בני אדם.



כמו כן, חמישה בני אדם נוספים שהיו ברכבים שהשתתפו בתאונה, נפצעו. בין הפצועים, אישה כבת 60 ואישה נוספת כבת 34 שמצבן הוגדר קשה, גבר בן 65 במצב בינוני ושניים שמצבם קל.



זירת התאונה במצפה רמון


זירת התאונה בכביש 40. צילום: דוברות מד"א



מסיבה שעדיין לא ברורה, אחד מהרכבים התהפך ועלה באש. ברכב נלכדו שלושה צעירים, ביניהם אחד מההרוגים אשר נשרף למוות כשהיה ברכב. 


 


בוחן תנועה עושה דרכו לזירה ומסוק מד"א הוסנק לפינוי הפצועים.



עקב התאונה הקשה, כביש 40 נסגר לתנועה מצומת מצפה רמון ועד לצומת מנוחה לשני הכיוונים.




כוחות ההצלה במקום. צילום: חטיבת דובר המשטרה



פראמדיק מד"א, ברק ויטינברג, והחובשים הבכירים במד"א, עופר וינגרטן ואלכס בוהדנה, שהגיעו למקום התאונה סיפרו: "המראה היה קשה מאוד. ראינו שמדובר בתאונה בין שני כלי רכב. אחד הרכבים היה הפוך על הגג ועלה באש, בתוך הרכב נלכדו שני צעירים ומחוץ לרכבים היו חמישה פצועים נוספים, חלקם שכבו וחלקם התהלכו".
הכוחות הוסיפו כי "שתי נשים, אישה כבת 60 ואישה כבת 30, שכבו כשהן בהכרה מעורפלת וסבלו מפגיעות בראש ובגפיים. גבר בשנות ה-60 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעת חזה ושני צעירים שחולצו מיד לאחר התאונה מהרכב הבוער היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בבטן ובגב".
"הענקנו לפצועים טיפול רפואי ראשוני בשטח ולאחר שייצבנו את מצבם בסיוע כוחות נוספים שלנו ובעזרת הצוות של מסוק מד"א שנחת בסמוך, העברנו את שתי הנשים שנפצעו קשה למסוק ואת שלושת הפצועים הנוספים פינינו באמבולנסים שלנו לבית החולים", הוסיפו אנשי כוחות הרפואה.
פראמדיק מד"א ברק ויטנברג, סיפר על התחושות בשטח ואמר כי "התחושה הייתה קשה, לדעת שברכב הבוער ישנם לכודים ולא ניתן היה להציל אותם. לאחר שהאש כובתה והיה ניתן להתקרב לרכב זיהינו בתוך הרכב שני צעירים כבני 20 ללא רוח חיים וקבענו את מותם במקום".