את הטיול הזה לישראל, האמריקאי הצעיר לא ישכח לעולם, ולא בגלל נופיה המקסימים של בירתנו ירושלים.



הצעיר, ששמו שמור במערכת' הינו יהודי מארה"ב שבא לבקר בישראל, כמו כל תייר שמבקר בעיר הקודש, הוא השתמש בשירותיה של הרכבת הקלה בכדי להסתובב בין האתרים שבעיר. אך לאחר שהעביר את כרטיס הרב קו שרכש, הוא עורר את חשדו של הכרטיסן, והרוחות בין הצדדים ככל הנראה התלהטו. 


צפו: תייר מותקף על ידי כרטיסן הרכבת הקלה

יאיר קורן, עורך דינו של הצעיר, סיפר על המקרה ל"מעריב אונליין": "הבחור עלה לרכבת בלילה שבין רביעי לחמישי. לטענת המבקר, ככל הנראה מרשי השתהה בהעברת כרטיס הרב קו. המבקר הוריד אותו מהרכבת והתחיל לתקוף אותו, כמו שרואים בסרטון."



קורן הוסיף: "למרבה הפליאה, כשאותו פקח הבין שההתנהגות שלו חוצת גבולות, הוא הלך להתלונן במשטרה ואמר כי הבחור הצנום הוא זה שתקף אותו. בנוסף למכות שמרשי קיבל, הוא בילה לילה במעצר בגין תקיפה שלא ביצע, ואותו כרטיסן יצא מכל הסיפור הזה בינתיים מבלי לקבל טיפול משמעותי מהמשטרה. התיק נמצא כרגע בחקירה ואנו מצפים שהמשטרה תמצא את הדין עימו. אנו מצפים מהנהלת הרכבת הקלה שתשהה את הכרטיסן, שהרי לפי הסרטון אפשר לראות בבירור מה שקרה".
כומ כן, ביקש להדגיש עורך דינו של הצעיר: "זה לא משנה גם אם הפקח היה צודק והבחור לא שילם בזמן או בכלל, יש סנקציות בחוק למי שלא משלם, ואין סנקציה שמאפשרת מכות או מעצר. עצוב מאוד שחברה כלכלית כגון "סיטיפס" (מפעילת הרכבת הקלה בירושלים ל.ג)  שאמורה לקדם את התיירות בירושלים ולקחת אותה קדימה, לוקחת את עצמה אחורה ומאפשרת לעצמה פקחים שנוהגים בשפה ברוטאלית ובאלימות".
 

"מצפים שהמשטרה תמצא את הדין עימו". עו"ד יאיר קורן


"הצעיר שוקל את המשך שהותו בישראל"
 
לאחר המקרה, הנער נזקק לטיפול רפואי ולדבריו של עורך דינו, הוא פנה לקבלת טיפול פסיכולוגי: "זאת הייתה טראומה פיזית ונפשית והוא נחבל באופן משמעותי וסובל מכאבים. מרשי מרגיש מושפל והוא שוקל את צעדיו כלפי הפקח והחברה והוא שוקל את המשך שהותו בישראל".
לטענת עורך הדין, "בכל מקום בעולם נוגעים בתיירים בכפפות של משי והנזק שהאדם הזה עשה הוא בלתי יתואר ואלו הן הפנים שלנו בחוץ לארץ".
ממפעילת הרכבת הקלה בירושלים, חברת "סיטיפס" נמסר: "מדובר בנוסע בעל היסטוריה של עימותים עם בקרים ונהגים והפרעה לנוסעים שבאחד המקרים כמעט וגרם לתאונת רכבת כשנסע עם סקייטבורד לאורך המסילה. הנוסע ששוב התעמת עם הפקחים עוכב על ידי המשטרה במשך שעות רבות והוגשה נגדו תלונה. יחד עם זאת, לאור הסיטואציה העולה מן הסרטון תערך בדיקה מול הבקר".

בעקבות תגובת "סיטיפס", הגיב יאיר קורן, עורך דינו של הצעיר: "הנוסע, מרשי, נמצא בארץ כחודשיים. אין לו הסטוריה בארץ. התגובה לא פחות ממקוממת. אם הדברים היו נכונים והייתה הכרות בין מרשי לבין הפקח, מדוע היה צריך האחרון לעכב אותו לצורך זיהוי? היו נותנים לו קנס על פי הפרטים הקודמים. גם אם כל הדברים שנכתבו נכונים, הנהלת הרכבת הייתה צריכה לשאול את עצמה האם הכרטיסן הנלהב יצא למסע נקמה בשמה? האם היא עודדה זאת? מי שם את חברת סיטיפס כתליין ברחובה של עיר? במקום לקחת אחריות על התקיפה החמורה ולגנות אותה מוסיפה סיטיפס שמן למדורה וכאילו לא די בהשפלות שספג מרשי הם משחירים את פניו בטענות שונות ומשונות".