גל החום הכבד ששורר ברחבי הארץ הביא היום (שלישי) למותו של חייל צה"ל, טוראי דן סלע בן ה-18 מעפולה שלקה במכת חום ונפטר בירושלים.

הצעיר התמוטט בבירה כתוצאה ממכת חום ופונה לבית החולים שערי צדק, שם ניסו להיאבק על חייו, אך נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותו. 

הוריו של החייל החליטו לתרום את איבריו ולהציל חיים ואמרו: "לדן היה כרטיס אדי ואנו מכבדים את רצונו לתרום איברים ולהציל חיים".

מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הצהריים נקבע מותו של חייל צה"ל, טוראי דן סלע. סלע פונה מוקדם יותר היום לבית חולים לאחר שהתמוטט במהלך סיור צבאי בירושלים. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל התמוטט כתוצאה ממכת חום והודעה נמסרה למשפחתו".

הפאראמדיקים של מד"א רפאל הרבסט וחגי ונגוש, שהגיע לאזור, סיפרו על האירוע: "כשהגענו למקום, ראינו על המדרכה צעיר כבן 18 מחוסר הכרה. חובשת שהייתה במקום ניסתה לסייע לו ומיד התחלנו בטיפול. הוא היה עם סימנים של מכת חום, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל טיפול לקירור חום הגוף, נוזלים וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים, כשמצבו הוגדר קשה מאוד ולא יציב".

חקירה תיפתח
 
עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה על מנת לתחקר באופן מעמיק את נסיבות האירוע. כמו כן, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, את כלל המפקדים בצה"ל לשוב ולחדד את הנהלים בנוגע לפעילות בעומס חום. צה"ל משתתף בצער המשפחה וילווה אותה בכל שיידרש".
עומס החום הביא עמו מקרי התייבשות נוספים. מוקדם יותר במהלך היום, פועל בן 59 התמוטט בעקבות מכת חום במפעל במעלה אדומים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה, מעורפל הכרה ועם סימני מכת חום.

במקביל לכך, מצבה של התינוקת בת השנה ממשיך להיות אנוש, לאחר שהיא ואביה סבלו מממכת חום ומהתייבשות לאחר שטיילו בעמק החולה. 

התינוקת הובאה לבית החולים ללא הכרה, עם חום גוף מעל ל-42 מעלות, כאשר היא סובלת ממכת חום קשה, התייבשות וקריסת מערכות כוללת. לדברי האם, המשחה הקפידה במהלך הטיול על שתייה ומנוחה. 
 
כמו כן, יחידת החילוץ מגילות הוקפצה במהלך היום לחילוצן של חמש מטיילות שסבלו מהתייבשות בוואדי קלט. לאחר שנמדדו 41 מעלות בשטח, שתיים מהן פונו לבית חולים הר הצופים במצב בינוני, מטיילת נוספת פונתה במצב קל עד בינוני ושתיים נוספות נפגעו באורח קל והתפנו עצמאית. 
גם בצפון הארץ מטיילים נזקקו להצלה, כאשר יחידת חילוץ גליל כרמל חילצה היום כ-150 מטיילים בשטח הכרמל המזרחי באפיקי הנחלים מעפילים ויגור, זאת לאחר שנקלעו למצוקה בעקבות מזג האוויר השרבי ונתקלו במחסור במים. יחידת חילוץ גליל וכרמל סיימה את פעולות חילוץ המטיילים, שהסתיימה ללא נפגעים. כוחות ההצלה של יחידת החילוץ בסיוע מסוק איתרו כל המטיילים.