קיבוץ חנתון שבגליל התחתון מתקיים השבוע מחנה קיץ ייחודי במינו, המיועד לבני נוער ולצעירים הלוקים בשיתוק מוחי. 
המחנה, שנפתח בתחילת השבוע ויימשך עד יום חמישי מהווה פסגה בתכנית אימון לעצמאות תפקודית ולשילוב בקהילה של עמותת "צעד קדימה", העוסקת בחינוך ושיקום של ילדים, בני נוער ומבוגרים הלוקים בשיתוק מוחי. במחנה, המתקיים בתנאי פנימייה, משתתפים השנה גם חניכים המתגוררים בפריפריה, אשר בשל ריחוקם מהמרכז אינם נהנים משירותי העמותה לאורך השנה. בצד הערך העצום לצעירים עצמם שמשתתפים במחנה, עצם השתתפותם מאפשר גם אתנחתא חשובה להורים שמתמודדים במשך השנה עם טיפול בילד או צעיר עם שיתוק מוחי. 
מנכ"ל "צעד קדימה", גיא סולומון, ביקר במחנה הקיץ השבוע וסיפר ל"מעריב": "זו הזדמנות נדירה שמאפשרת גם לילדים מהפריפריה, שלא זוכים להגיע למרכזי העמותה ביום יום להרגיש שהם הולכים. הפעילות היומית מתחילה בצעידה ממגורי החניכים לחדר האוכל. המתנדבים ועובדי העמותה עוזרים לחניכים ללכת והם מתים על זה". 

סלומון הדגיש את התרומה העצומה של מחנה הקיץ להורים: "ההורים עסוקים לאורך כל השנה, יום-יום בטיפול בילדיהם. מחנה הקיץ נותן להורים אתנחתא חשובה וזמן איכות לעצמם ולשאר בני המשפחה". 'צעד קדימה' אינה זוכה לתקציב ממשלתי ועל כן פעילות העמותה לרבות מחנה הקיץ ממומנת בעזרת גיוס תרומות ותשלום מסובסד של הורי החניכים".
מדובר במחנה קיץ אקטיבי, כזה שכולל תוכנית אינטנסיבית מאד של פעילות מוטורית מודרכת, פעילויות חברתיות, סדנאות חווייתיות ובילוי בבריכה. המחצית הראשונה של היום מוקדשת לאימון מוטורי שמטרתו לקדם את היכולות המוטוריות של החניכים והמחצית השנייה של היום כוללת פעילויות חווייתיות לבחירת החניכים, על פי יכולותיהם והעדפותיהם. 
בערבים מתקיימת פעילות חברתית משותפת והחניכים כבר מחכים למסיבת הסיום החגיגית שתתקיים ביום האחרון. המחנה מונה 40 חניכים המחולקים לשתי קבוצות גיל מכל הארץ. קבוצה אחת בגילאי 11-18 ואילו הקבוצה השניה בגילאים 18-30. לכל קבוצה מצטרפים מתנדבים ממרכזי היום של העמותה המלווים את החניכים לאורך מחנה הקיץ.