לוי גבעון, סבו של החייל דן סלע ז"ל שנפטר לאחר שסבל ממכת חום קשה בירושלים, התייחס הערב (שלישי) למקרה וסיפר על נכדו.



"הוא היה פרח של ילד, החלום שלו היה לשרת בצבא ולשרת את העם", סיפר גבעון בראיון לערוץ 2.



על הבשורה על מותו אמר הסב: "קיבלתי טלפון בשעה 14:30 שדן התמוטט ומת, וחרב עולמי".



הסבא והנכד טיילו יחד לפני הגיוס בירדן. על כך סיפר גבעון: "הוא אמר לי, למרות שאני לא קרבי כמוך, כי אני בן יחיד, עוד אשיג אותך. לא ראיתי אותו בחופשות, אבל דיברנו בטלפון. איזו שחמת חיים הייתה לו".



"איך אחיה בלעדיו"?



הסבא המשיך וסיפר: "הייתי הסנדק שלו, ליוויתיאותו בבר המצווה, הוא היה מחובר לתלמידיו בבית הספר והיו לו הרבה חברים". אביו שאל אותי- 'איך אני אחיה בלעדיו'"?



על נסיבות מותו הוסיף: "אני מאמין שכל מה שעשה היה בהסכמתו, מתוך רצון לשרת. לכל אדם שבא לעולם יש תפקיד, כנראה ב18 וחצי שנה הוא מילא את תפקידו. הוא נכס ענק לי ולמשפחתו".



כזכור, החייל, אשר התגייס לפני כשבועיים, התמוטט בבירה כתוצאה ממכת חום. ופונה לבית החולים שערי צדק, שם ניסו להיאבק על חייו, אך נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותו. 



הוריו של החייל החליטו לתרום את איבריו ולהציל חיים ואמרו: "לדן היה כרטיס אדי ואנו מכבדים את רצונו לתרום איברים ולהציל חיים".




דן סלע. צילום: מתוך הפייסבוק


הפאראמדיקים של מד"א רפאל הרבסט וחגי ונגוש, שהגיע לאזור, סיפרו על האירוע: "כשהגענו למקום, ראינו על המדרכה צעיר כבן 18 מחוסר הכרה. חובשת שהייתה במקום ניסתה לסייע לו ומיד התחלנו בטיפול. הוא היה עם סימנים של מכת חום, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל טיפול לקירור חום הגוף, נוזלים וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים, כשמצבו הוגדר קשה מאוד ולא יציב".



מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הצהריים נקבע מותו של חייל צה"ל, טוראי דן סלע. סלע פונה מוקדם יותר היום לבית חולים לאחר שהתמוטט במהלך סיור צבאי בירושלים. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל התמוטט כתוצאה ממכת חום והודעה נמסרה למשפחתו".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה על מנת לתחקר באופן מעמיק את נסיבות האירוע. כמו כן, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, את כלל המפקדים בצה"ל לשוב ולחדד את הנהלים בנוגע לפעילות בעומס חום. צה"ל משתתף בצער המשפחה וילווה אותה בכל שיידרש".