הקרב על ההסתה: חברת הכנסת תמר זנדברג מתחה היום (רביעי) ביקורת על שר החינוך, נפתלי בנט שהגיש תלונה במשטרה נגד הסתה וטענה כי דווקא המסית הופך את עצמו לקורבן.
לדבריה, היא מאמינה שבנט נבהל מהמהומה סביבו והוסיפה: "במקום מבט עמוק וכן פנימה, פנה בנט למפגן שיא של התקרבנות צינית בנסיון להפוך את הקורבנות האמיתיים לשעירים לעזאזל. מעולם לא שכלל מישהו את היכולת להסית וליילל בו זמנית כמו נפתלי בנט. בבית היהודי הפכו את ההומופוביה והגזענות לאידיאולוגיה גלויה ומוצהרת, ואז בוכים למשמע ביקורת, כשמסתבר שלדברים יש תוצאות רצחניות".
 

שמעתי שבנט הגיש תלונה במשטרה על הסתה נגדו.אני מאמינה לנפתלי ״היה לי חייל הומו, הרצנו עליו פלברות אבל בכיף״ בנט שהוא נב...

‎Posted by ‎Tamar Zandberg תמר זנדברג‎ on‎ יום רביעי 5 אוגוסט 2015
זנדברג החליטה להראות לבנט, לטענתה, הסתה מהי ואספה ציטוטים נבחרים מעמוד הפייסבוק שלה שלא חסכו בקללות ובנאצות. "נפתלי בנט, כבר הבנו שאתה לא מתנצל. אם אתה רוצה גם להיות מנהיג, בטח ממרום תפקידך כשר החינוך, עליך לדעת שלמנהיגות יש גם תפקיד מחנך ומרסן, לא רק מתלהם ומשלהב", הוסיפה זנדברג.
לצד האיחולים האכזריים של גולשים בעמוד הפייסבוק שלה כתבה זנדברג בפנייה לבנט: "תסתכל בתמונה כאן למטה ואולי תשאל את עצמך איך זה קרה, ולמה, לאן זה מוביל ומה התפקיד שלך בכל הפרשה".

הפוסטים, אותם העלתה ח"כ זנדברג, כוללים הסתה קשה מאוד כלפי חברת הכנסת. בין הביטויים אותם ניתן למצוא: "בעזרת השם בפוסט הבא שלי אכתוב את שמך כהרוגה הבאה של המבצע", "צריך לחסל את מנכ"ל ארגון הטרור בצלם ואחר כך לתלות אותך בכיכר העיר", "שאלוהים ישרוף אותך יא ערביה מסריחה, שתדעי רק מחלות ואסונות לך ולבני ביתך", "אמן שיאנסו אותך, הייתי מתנדב לערוף לך את הראש יא בהמה חזירית", "שיאנסו אותך ערבים ושתקבלי טיל בבית".

"בנט - היטלר"

כזכור, מפלגת הבית היהודי הגישה אמש תלונה במשטרה נגד ההסתה המתנהלת בימים האחרונים ברשתות החברתיות נגד השר בנט לאחר שכונה בעמוד הפייסבוק שלו "היטלר".
 
לדברי בנט מאז הרצח במצעד הגאווה בירושלים ובכפר דומא בשבוע שעבר מוצף עמוד הפייסבוק שלו בקריאות לפגוע בו ובחבריו במפלגות הימין.
 
כך לדוגמא נכתב בעמוד כי "נפתלי בנט, את כתמי הדם אי אפשר לשטוף. הם נשארים בנשמה שלך". גולש נוסף כתב: "אתם רוצחים בני אדם". גולש אחר הוסיף: "בטח עברה עליך שבת נעימה נפתלי. שתי ציפורים במכה אחת... הדגנרט הזה שליסל הוריד ארבעה להט"בים במצעד בירושלים... מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים. נכון אדון בנט? ומנגד הפרזיטים שלך שורפים משפחת פלסטינאית שלמה. אשכרה עונג שבת!!!".
 
את התלונה בפועל הגישה מפלגת הבית היהודי באמצעות ראש המטה הצעיר במפלגה, יונתן דובוב שאמר כי: "אני מזועזע. רגע אחרי רציחות נפשעות, ישנם אנשים שרוצים עוד דם. השר בנט מותקף מילולית באופן קבוע על ידי אבירי חופש הביטוי והפלורליזם. גם לחופש הביטוי יש גבולות ברורים, ואחד מהם הוא הסתה לפגיעה באחר".