שר החינוך, נפתלי בנט כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ובה דיבר על רפורמת החינוך החדשה ואמר: "היום הסרדינים יוצאים מהקופסא - רפורמת הכיתה הקטנה יוצאת לדרך. הבטחתי שאטפל בנושא וקיימתי".



בנט הוסיף: "כבר בשנת הלימודים הקרובה, נחל ברפורמה שבסופה כיתות הלימוד בישראל לא יעלו על 34 תלמידים בכיתה ובשכבות האוכלוסייה החלשות יותר לא יעלו על 32 תלמידים בכיתה. זהו מתווה צומח, כשבכל שנה עוד שכבת גיל תיכנס לרפורמת הכיתה הקטנה – כך שבתוך חמש שנים כל תלמידות ותלמידי ישראל בבתי הספר היסודיים מכיתה א' ועד כיתה ו' ילמדו בכיתות קטנות. יש מקום לכולם זאת לא רק אמירה ערכית, מהיום זו מציאות!".



בנוסף המתווה החדש יכלול לראשונה גם יישום תוכנית "מורה שני בכיתה". התוכנית תחל לפעול משנת הלימודים הקרובה בכ-1,000 כיתות לימוד. התוכנית כוללת מורה ותיק (מורה מנוסה ומוביל) וסטודנט המשתלב בהדרגה בפעילויות ההוראה והלמידה, כחלק מטיוב הכשרתו. מדי שבוע ולמשך שלושה ימים בשבוע, הסטודנטים יגיעו לכיתות הלימוד בגני הילדים ובבתי הספר. הסטודנטים ירכשו מניסיונם של הוותיקים ויעשירו את הלמידה בחשיבה אקדמית, משמעותית, רעננה ועדכנית. שיתוף הפעולה בין המורה הוותיק והסטודנט יקדמו למידה חווייתית, אישית ומאתגרת בכיתה. שיתוף הפעולה בין בית הספר והמוסד האקדמי יאפשרו פיתוח מקצועי של כלל מורי בית הספר ובכך יתרמו לתוכנית כולה.



כזכור, פורום ההורים הישובי הפגינו והשביתו על הצפיפות בכיתות ודרשו להקטנת הילדים בכיתה לכ-32 תלמידים, ואיימו לא לפתוח את שנת לימודים במידה ולא יענו לדרישותיהם. היום אף הוגש בג"צ לבית הדין הארצי בירושלים בנושא, בדרישה ליישם את החלטת הממשלה מ-2008 כשהיישום למספר הילדים בכיתה יהיה בכל הכיתות ולא רק בכיתות א'.



מפורום ההורים הארצי נמסר: "אנו גאים שהמהלך אותו הובלנו בשנה האחרונה, שכלל שיח, עצרות מחאה, השבתות, פנייה ליועץ המשפטי, גיוס מומחים והגשת בג"צ מתקרב לסיום. אנו מברכים את ראש הממשלה, שר החינוך, מנכלית המשרד שר האוצר וכל העוסקים במלאכה על המאמצים הכבירים להצלחת המהלך".