השלב השני והדרמטי ביותר בפרוייקט חפירות תחנות הרכבת הקלה בתל אביב יוצא ביום חמישי בערב לדרך, כאשר צומת מעריב תיסגר לתנועת רכבים.
 
צומת מעריב, שבשעות השיא עוברות בה בממוצע 12 אלף כלי רכב בשעה, מהווה את אחת מהצמתים המרכזיים בתל אביב. בניסיון למנוע את עומסי התנועה הכבדים יחולו שינויים בהסדרי התנועה, במסגרתם רחוב הארבעה ייפתח כבר ביום רביעי לתנועת כלי רכב והנסיעה ברחוב החשמונאים ממזרח למערב מותרת רק לתחבורה ציבורית. אבל הצפי הוא לעומסים חריגים בכל האזור. 
 
"הדרמה התחברותית" בתל אביב תחל ביום חמישי, החל מהשעה 20.00, יחל שלב סגירת צומת מעריב. הצומת תיסגר לתנועה לבאים מהרחובות קרליבך ולינקולן וניתן יהיה לבצע פניות פרסה. 

התנועה בין צומת מעריב לרחוב מזא"ה תותר לתחבורה ציבורית בלבד בשני הכיוונים. במסגרת השינויים בהסדרי התנועה, רחוב התעשייה יהפוך לחד סטרי ותתאפשר כניסה ויציאה מרחוב המסגר לדרך בגין.

במקביל, רחוב המלאכה יהפוך לחד סטרי ותתאפשר פנייה שמאלה לרחוב המסגר. עוד הוחלט שתתאפשר פנייה מדרך בגין לרחוב נחמני. 
השינוי הדרמטי בהסדרי התנועה יחל, כאמור, בהפיכת רחוב החשמונאים לנתיב תחבורה ציבורית בלבד (ממזרח למערב). באותה העת נפתח מעבר לכלי רכב ברחוב הארבעה, מדרך מנחם בגין.
 
תחנת קרליבך, שתהיה בעומק של כ-40 מטירים, תשלב שלוש קומות תת-קרקעיות: הראשונה לכרוטוס, השנייה להעלאת והורדת נוסעים מקרונות 'הקו האדום' של הרכבת הקלה והשלישית - עבור הקו הירוק המתוכנן של הרכבת הקלה – מראשון לציון להרצליה, שאורכו כ-40 קילומטרים (לעומת 22 קילומטרים בלבד של הקו האדום היוצא מפתח תקווה, דרך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן, תל אביב ויפו, עד לבת ים).
 
בשלב הראשון של ביצוע העבודות, ייהרס גשר מעריב בפיצוץ מבוקר. בנת"ע הבהירו שהפיצוץ יהיה בתיאום עם משטרת מחוז תל אביב והריסת הגשר תותר רק החל מיום חמישי (20 בחודש). החלטה על המועד המדוייק תתקבל בימים הקרובים, לאחר שהחברה הקבלנית המבצעת, דניה סיבוס, באמצעות חברת תמר גרופ, שתפוצץ את הגשר, יקבלו אישור לתכנית הבטיחותית לפיצוץ. 
 
לכשתושלם בניית התחנה, יוקם מעבר משוקע לכלי הרכב מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך, מתחת לדרך מנחם בגין.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ אמר לקראת סגירת הצומת: "בדומה לתחילת העבודות על תחנת אלנבי, אנו נערכים גם הפעם  בצורה רצינית ויסודית. למרות המורכבות בבניית תחנת קרליבך, שתשרת בעתיד גם את הנוסעים של הקו הירוק, הנחיתי את חברת נת"ע לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לצמצם את הפגיעה בזרימת התנועה באזור, גם אם יידרשו שינויים נוספים בהסדרי התנועה במהלך התקופה".