בתוכנית הבוקר של גבי גזית ששודרה הבוקר (שני) ברדיו 103FM, גזית ניסה להבין איך סרט לטקס הפרידה מהרמטכ"ל בני גנץ, עלה קרוב לרבע מיליון שקל ובנוסף הוא משתעשע מהרעיון שדונלד טראמפ ייבחר לנשיאות ארצות הברית.



שלוש הערות על מה שקורה:


מי רוצה את ההצגה הכי טובה בעיר? הצגה שאפילו הסדרה "שובר שורות" תיראה לידה כמו "שלגיה ושבעת הגמדים". אחרי שאני צופה כבר כמה וכמה פעמים בהופעות הביזאריות אך המשעשעות להפליא של המועמד דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית פיתחתי תשוקה עזה וציפייה נואשת שהאיש ייבחר לנשיאות. אני מת שדונלד טראמפ יהיה נשיא ארצות הברית, לא מכל מיני סיבות של כלכלה וליברליזם ושמרנות ותעסוקה ובריאות אלא רק כדי שיום אחד עוד בחיי אזכה לחזות בפגישה בבית הלבן בין שני האנשים הכי משונים - טראמפ וביבי. 


תארו לכם את הפריים הזה שבו ביבי וטראמפ יושבים אחד ליד השני בחדר האובאלי הסגלגל ומחליפים דעות, אולי קצת דאחקות. וגם אם בנושאים רבים תהיה להם הסכמה כמובן והאקדחים מצופי השנהב יהיו מונחים על השולחן אני רק חושב על האנרגיה שתנשב שם, על ההזדמנות ההיסטורית החד פעמית לראות שני אנשים אקסצנטרים כאלה שמנהלים יחד את ארצות הברית ואת ישראל שרק בשביל זה שווה לחיות. ואפילו אם מישהו עכשיו היה עובר באולפן עם כובע ומקושש תרומות לטראמפ על המקום אני מוציא 100 שקל ושם רק כדי להגיע לרגע הזה.

במסגרת המסורת המתועבת הפרובינציאלית של מסיבות פרידה וטקסי סיום תפקיד עוד לא נפטרנו מהילולת הצדיק דנינו והנה אני מגלה היום ב"הארץ" שגם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, האביר בעל דמות היגון, הענק הלוחש, גם הוא לא מסתפק בהתאיידות איטית אל ערפילי ההיסטוריה. לאמריקנים יש ביטוי יפה שאומר "חיילים זקנים לא מתים הם רק נמוגים" (באנגלית זה נשמע יותר טוב) אז גם בני גנץ שלנו נמוג לו בסטייל תוך שמדינת ישראל משקיעה בפרידה ממנו לא פחות מ-215 אלף שקלים באמצעות סרט אחד קטן של "לכתך לשלום בני, אנו נתגעגע". החלק היותר מעצבן הוא שלמרות שבסרט אין שום סודות צבאיים הוא הוקרן רק בפני באי האירוע ההזוי בדרייב אין ולציבור לא תהיה אפשרות לצפות בו. למה? מה דעתכם על – ככה.
 
אבל אנחנו הרי שילמנו מהמיסים שלנו בשביל הסרט הזה, תנו לראות אותו.
"לא", אומר הצבא הטיפש, "לא רוצה לתת לכם לראות את הסרט".
למה? הרי הסרט עלה קרוב לרבע מיליון שקלים מכספי המיסים שלנו.

לעולם לא נדע ועכשיו אני יושב ומשתגע מסקרנות, מה יש בסרט זה שעלה רבע מיליון שקל? אולי אנג'לינה ג'ולי מככבת בו, אולי רוברט דה נירו מגיש כוס קפה לבני גנץ כדי לרענן את העלילה. ולמה אלפי מוזמנים לדרייב אין? גם כן מקום להיפרד מרמטכ"ל. טוב שלא נפרדו ממנו בקברט פוסיקט ברמת גן. אני אומר לכם כבר שנים, אין דבר כזה מדינת ישראל, יש מדינת ישראל ויש מעליה מדינת צה"ל הפרזיטית שלוקחת כסף מתושבי ישראל, עושה בו כרצונה ולא חייבת לו שום דיווח.

למי אין עבודה? מי צריך ג'וב דחוף? לכו למשרד ראש הממשלה, לא פחות מארבע משרות בכירות עומדות מיותמות כי "מאישיהן" הלכו ולא נמצאו חדשים. למה אנשים לא רוצים לעבוד עם ביבי? למה לא כולם צובאים עכשיו על פתחי ראש הממשלה ואומרים "אני רוצה להיות ראש הסגל במשרד ראש הממשלה?" בכל זאת ראש הממשלה הוא איש נעים הליכות, מפרגן, הוא נותן קרדיט לעובדיו. 

אני בטוח שתנאי העבודה מצוינים כי שרה מידי פעם אופה עוגיות ושולחת אותן לעובדים הבכירים שיהיה להם מה לאכול בקופסא מהודרת. החלק המשעשע הוא שיש אנשים שביבי רוצה אבל אחרים בלשכתו חוסמים את המינוי והדבר הכי משעשע הוא המינוי הצפוי של ראש הסגל החדש שאותו אמור לאייש יואב הורוביץ מנכ"ל חברת "אוויס" להשכרת מכוניות . תחשבו על זה, כל כך מתאים לנו, מדינה להשכרה, שראש הסגל יהיה מנכ"ל חברה להשכרת מכוניות, זה תמיד יכול להביא תועלת.