הציונות הדתית הודיעה כי היא החלה בהקמת רשת גיור עצמאית, אשר תנסה לשים סוף למונופול הרבנות הדתית בישראל.

המהלך, אשר יצא כבר אל הפועל, כאשר מספר אנשים כבר עברו את ההליך, מגיע לאחר האכזבה שנחלה הציונות הדתית בתקופה האחרונה מצד הממשלה, בעקבות ביטול הרפורמה על ידי הממשלה הנוכחית ומספר רבנים החליטו לנסות לעשות מהלך היסטורי. על פי תפיסתם, הגיור העצמאי יהיה בסופו של דבר כשיר ויאושר על ידי הרשויות בישראל. 

קבוצת הרבנים, המשתייכת לזרם הציונות הדתית, הקימה רשת פרטית של בתי דין לגיור הנקראת "גיור כהלכה". בראש הארגון עומדים הרבנים נחום רבינוביץ' ממעלה אדומים, יעקב מדן מגוש עציון ודוד סתיו מארגון רבני צוהר. 
 

הרבנים שייקחו חלק במיזם ויהיו ראש החיץ שלו הם הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון; הרב ראם הכהן, ראש ישיבת עתניאל; הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת ויו"ר "אור תורה סטון"; והרב דוד סתיו, המשמש רב היישוב שוהם, יו"ר רבני צוהר ויו"ר עמית ב"אור תורה סטון", וכן רבנים נוספים.
הרבנים מתכוונים לעסוק באלפי, אולי עשרות אלפי המבקשים להתגייר, צעירים בני דור שני לעולים מברית המועצות לשעבר, אבל לא רק. הם מתכוונים לגייר על פי ההלכה ב-100 אחוזים את המועמדים לכך, ללא כל חבלי הייסורים שהרבנות הראשית כובלים, לטענתה, בה את מי שרוצה להתגייר. מדובר במהלך מהפכני, שאם ייצא לפועל, יהווה שינוי של ממש.