שירות הביטחון הכללי התיר היום (שלישי) לפרסום כי עצר בתחילת חודש יולי את אבראהים עאדל שחאדה שאער, תושב רפיח, לוחם חמאס וחופר מנהרות.



בחקירתו בשב"כ הוא חשף מידע רב אודות פעילותה של חמאס ברפיח ובפרט אודות תוכנית הפעולה של חמאס בחירום וכוונותיה להשתמש במנהרות לתקיפת ישראל. שאער מסר בחקירתו בשב"כ כי עסק בחודשים האחרונים בתחום המנהרות. במסגרת זו נחשף לחפירת מנהרת חמאס מאזור רפיח לכיוון מעבר כרם שלום.



בין היתר מסר פירוט רב על המנהרות של חמאס באזור רפיח, כולל מיקומם של מוקדי חפירה, פירי מנהרות, חופרים ותוואי המנהרות. כמו כן, מסר כי הכביש החדש אשר נסלל על ידי חמאס בסמוך לגבול הרצועה צפוי לשמש לטובת מימוש מתקפת פתע כנגד ישראל, זאת בסיוע כלי רכב אשר ידהרו לעבר הגבול.



במסגרת פעילותו בחמאס, שאער היה מעורב באופן אישי במגוון הכשרות בנושאי לחימה, פיקוד ושימוש באמצעי לחימה מתקדמים וחבלה. במהלך ימי הלחימה במבצע "צוק איתן" פעל במחלקת התמיכה והלוגיסטיקה של חמאס וסייע בהעברת ציוד צבאי ומטענים ללוחמים בשטח. כמו כן לקח שאער חלק פעיל בלחימה, זאת באמצעות הנחת מטענים נגד טנקים וסיוע בתצפיות.



מעבר לסוגיות המרכזיות בהן עסק בשגרת פעילותו, שאער נחשף במהלך השנים האחרונות לפרטים רבים אודות פעילות גורמים בכירים בחמאס. בתוך כך, סיפר בחקירתו אודות הקשר שבין איראן לחמאס, במסגרתו מועברת לרצועה תמיכה צבאית לטובת חיזוק הארגון.



לדבריו, תמיכתם של האיראנים ממומשת באמצעות העברת כספים, אמצעי לחימה מתקדמים וציוד אלקטרוני, דוגמת מכשירים לשיבוש תדרים המשמשים לטובת הפלת מזל"טים ישראלים בשמי הרצועה. עוד ציין כי איראן הכשירה בעבר לוחמי חמאס בשימוש בגלשני רחיפה, זאת במטרה כי יחדרו מן האוויר לשטח ישראל.



עוד במהלך חקירתו, פירט שאער אודות מבנה יחידת ה-"מובחרים" (נוחב'ה), יכולות חמאס בתחום הנ"ט, נ"מ ותצפיות (יכולת צילום לטווח של כ-שלושה קילומטר לשטחי ישראל) שינויים בתורת הלחימה של חמאס ובהרכב החוליות הצבאיות לאחר מבצע "צוק איתן".



שאער מסר כי לצורך פעילותה הצבאית, חמאס משתמשת באמצעים ובחומרים המוכנסים לרצועה במסגרת מאמצי השיקום. בנוסף הוא מסר כי לוחמי הארגון מסכנים אזרחים רבים, בכך שמאחסנים מטעני נפץ בבתי מגוריהם, זאת בהמשך להנחיית מפקדי חמאס אשר חוששים מהפצצת מחסני אמצעי לחימה צבאיים. שאער ציין כי הוא עצמו אחסן בביתו מספר מטענים במשקל של כ-50 ק"ג אחד.



בסוף יולי הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור המייחס לשאער ביצוע עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון רצח, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים ועבירות שונות בנשק.