המכללה האקדמית כנרת מתאימה את עצמה לצרכים של המשק.



בעקבות פיתוח משק האנרגיה בארץ, הגישה המכללה בקשה למועצה להשכלה גבוהה לפתוח תכנית לימודים לתואר ראשון- B.SC בהנדסת אנרגית גז ונפט החל משנת הלימודים הקרובה תשע"ו, בקשה שאושרה היום (שלישי) על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג).



המסלול האקדמי החדש פורץ דרך, כיוון שהוא מאפשר לראשונה הכשרה אקדמית ומקצועית בתחום מתפתח זה, במסגרת תואר ראשון בהנדסה.



בוגרי התוכנית צפויים להשתלב במשק הישראלי - בתעשייה, פיתוח, מחקר ומדיניות במשק הגז הטבעי.



תכנית הלימודים נפרסת על פני שמונה סמסטרים, במהלכם ייחשפו הסטודנטים ללימודים מקיפים בתחום הנדסת האנרגיה בכלל, תוך התמחות ייעודית לתעשיות הגז הטבעי והנפט. בין הקורסים השונים שיוצעו לסטודנטים: תכנון מערכות הובלה ואחסון גז, עיבוד וטיפול בגז טבעי, בקרה ומדידה של זרימת גז טבעי, כלכלת אנרגיה, אנרגיה וסביבה, הנדסת מאגרי נפט ופיתוח אנרגיית מתחדשות.



פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת, סיפר על הצורך בתוכנית החדשה: "אנו עדים לתמורות מרחיקות לכת במשק האנרגיה לישראל ונמצאים בפתחה של מהפכת הגז הטבעי, שתשפיע לטובה על התעשייה והכלכלה הישראלית לשנים רבות ולהשלמתה דרושים אנשי מקצוע מצוינים. החזון שלנו הוא להפסיק לייבא מהנדסים מחו"ל ולהקים בישראל תכנית לימודים ברמה הגבוהה ביותר אשר ממנה תצמח השדרה המקצועית של משק הגז הטבעי, על כל תחומיו, כזו התאפשר גם להנדסאים בעלי הכשרה בסיסית בתחום להעמיק את הכשרתם ולהשתלב מחדש בשוק, כמהנדסים".