תושבים ופעילים משכונות בדרום תל אביב הפגינו הערב (שלישי) במחאה על החלטת בג"ץ, שקיצרה את תקופת השהייה של מסתננים במתקן חולות מ-20 ל-12 חודשים.



המפגינים החלו בחסימת צומת הרחובות ההגנה-האצ"ל בשכונת התקווה, ולאחר מכן צעדו לאזור התחנה המרכזית הישנה, כשהם הניפו שלטים, עליהם נכתב בין היתר: "הליכוד - עבד של בג"ץ, "בג"ץ שופך את דמנו", "מהיום אנחנו לוקחים את החוק לידיים".



בעקבות ההפגנה נרשמו עימותים קולניים באזור התחנה המרכזית הישנה בין מפגינים למסתננים. מול התושבים שהגיעו לאזור עמדו שוהים זרים, שחלקם צעקו לעבר הישראלים: "זו העיר שלנו, זה הבית שלנו ואנחנו גרים פה, לכו לבית שלכם". בתגובה צעקו המפגינים: "מי אתם בכלל". כוח משטרה גדול מפריד ביניהם.




צילום: אבשלום ששוני


קודם לכן, המפגינים נדרשו לפנות את הכביש והחלו לפנותו בהדרגה. השוטרים עמדו כחיץ בין המפגינים לבין הכביש ומנעו את חסימת עורק התנועה הראשי.



הרוחות סערו במקום והמפגינים טענו כי "ההחלטה תעודד מסתננים להישאר בשכונות, בתוך זמן קצר יגיעו רבים מהם, שישתחררו בקרוב ממתקן חולות בעקבות החלטת בג"ץ".




צילום: אבשלום ששוני



"עדיף היה לנו שבג"ץ יבטל את החוק, אז הממשלה הייתה מתעוררת ועושה משהו. עכשיו כשקיצרו את תקופת השהות של המסתתנים במתקן השהייה, המצב רק יחמיר", אמרה איילה סינוואני, פעילה בשכונת התקווה.



כזכור, בתגובת בג"צ לעתירה נגד חוק המסתננים, נפסל הסעיף המאפשר לכלוא מסתננים למעלה מ-20 חודשים. בפסק הדין נכתב כי "פתרון שבו כרוכה שלילת זכויותיהם של אנשים לפרקי זמן כה ארוכים - אינו מידתי". יחד עם זאת, אישר בג"ץ את החלק הראשון של החוק, הפוסק כי מהגרים לא חוקיים לישראל יוחזקו עד שלושה לאחר שנשפטו.


צילום: אבשלום ששוני