בבוקר שלאחר סגירת צומת וגשר מעריב לתנועת כלי רכב, התנועה הבוקר (שישי) בתל אביב דלילה וללא פקקים. בצירים המרכזיים התנועה זרמה, וזמן הנסיעה מכביש הטייסים ממזרח העיר עד לצומת הרכבת- בגין נמשכה פחות מעשר דקות.



באזור מקווה ישראל, שהפך לעורק התנועה החלופי לצומת יהודה הלוי- אלנבי שנסגר לפני שבועיים, התנועה זרמה, אבל גם התנועה במרבית בתי הקפה באזור היתה דלילה. בצומת מעריב הושלמו במהלך הלילה מרבית העבודות לסגירת הצומת אבל עדיין הדחפורים עובדים באזור.




הטרקטורים ממשיכים לעבוד. העבודות על הגשר אתמול. צילום: אבשלום ששוני 


הנסיעה מצומת בגין-הרכבת לכיוון צומת מעריב, אמנם מותרת רק לתחבורה ציבורית (נת"צ), אבל רכבים לא מעטים נראו נוסעים בנת"צ. בחמ"ל המיוחד שהוקם בעיריית ת"א הבהירו שהיום יוצבו שוטרים שיחלקו אזהרות לנהגים, אך מיום ראשון כבר יחולקו דוחות ונהגים שיתפסו בנת"צ יקבלו קנסות כספיים. גם בחמ"ל המסכים הראו שהתנועה זורמת.



זוהי רק ההתחלה, המבחן יהיה ביום ראשון


מחזיקת תיק התחבורה וסגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי אמרה: "הכל פנוי, כל הדרכים פנויות, והתנועה דלילה וזורמת. אך יכול להיות שהתל אביבים עוד ישנים ולקראת הצהריים התנועה תגבר. המבחן הגדול יהיה ביום ראשון, אז יהיה הרבה יותר עמוס. עם זאת אני צופה שהציבור יטמיע את השינויים, ויתרגל למציאות החדשה". 



החמ"ל שהוקם בעירייה. מזהירים מדוחות לנהגים. צילום: אבשלום ששוני 

נציג מטעם המשטרה אמר: "היום זה רק ההיערכות, לקראת הצהריים יתחיל המבחן כשרבים מגיעים לת"א, וביום ראשון נראה מה באמת קורה". גם בנת"ע היו שבעי רצון היום. העבודות הושלמו ע"פ המתוכנן במהלך הלילה, ורחפנים שהוצבו מעל צומת מעריב וצירים מרכזיים מסביב סיפקו כל העת מידע שהתנועה זורמת."הזהירו מפקקים עד נתניה, בינתיים אין פקקים אפילו ליד צומת מעריב", אמר בכיר בנת"ע. עם זאת גם שם מעריכים שזוהי רק ההתחלה, וביום ראשון העיר תהיה עמוסה, השאלה עד כמה. 
ביום ראשון תתוגבר תנועת הרכבות מראשון לציון והוד השרון לת"א, ובמשרד התחבורה מקווים שחניוני ה"חנה וסע" יהיו יותר מלאים, ואנשים יחנו בהם ויגיעו בשאטלים לת"א. במשרד התחבורה מבטיחים לתגבר במהלך החודש את התחבורה הציבורית בתוך ת"א, ואף הוקם חמ"ל מיוחד בנתיבי איילון, העוקב אחר הנעשה בתחבורה הציבורית.