שר הבינוי יואב גלנט תקף את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בראיון ל"אולפן שישי" בחדשות 2, בעקבות דיווח כי היועמ"ש החליט לסגור את התיק נגד אשכנזי בפרשת הרפז. "אני חושב שמי שבגד בפקודים שלו ומרד בממשלת ישראל צריך לעמוד למשפט ולשבת בכלא", אמר גלנט.

"כאשר כל קצין מתגייס לצה"ל רשום לו בערכים שלו את הנורמות: רעות, אחוות לוחמים. על הדבר הזה אשכנזי לקח את עימאד פארס ואחרים והוציא אותם מהמערכת. אני משוכנע שכמו שהוא הסתיר את הקשר עם בועז הרפז כך הוא מסתיר את הקשר שלו לחיבור המסמך" (מסמך גלנט).
"אשכנזי אסף עליי חומר כדי להפעיל אותו נגדי", הוסיף גלנט, "תסתכל על דוח מבקר המדינה הוא אומר שהקשר בין וינר להרפז נוצר דרך האיש הזה. אנחנו יודעים מי האיש".

על ההחלטה לסגור את התיק נגד אשכנזי, אמר גלנט: "ההחלטה הזאת נראית תמוהה. תראה למה מצטמצם התהליך של הבדיקה. אנחנו מסתכלים על אירוע מאד חמור. אדם שאוסף חומר על שר הביטחון ועל אשתו. כל הדברים האלה ידועים".

אלוף פיקוד הדרום לשעבר סיפר כי "בזמן עופרת יצוקה, שלושה שבועות אני בחזית יום ולילה ולא ישן. במקרה אחרי זה אשתי נכנסת להקרנות בעקבות מחלת הסרטן ואני הולך להיפגש איתה בבית חברים והוא (אשכנזי מ.א.) מתדרך את התקשורת שגלנט עשה מסיבה עם אנשי עסקים בזמן הלחימה. זו התנהגות שאנחנו יכולים להסכים איתה? הוא עשה מעשים עברייניים של עיקוב אחרי קצינים והאזנה. ובגידה בערכים. אני ישבתי בפורום מטכ"ל שהוא אמר 'אני לא יודע מי זה בועז הרפז'".
בתגובה לדברים, נמסר מטעמו של אשכנזי כי: "ענייניו של אשכנזי נבדקו באופן חסר תקדים על ידי מבקר המדינה. אשכנזי אינו מעורב בזיוף מסמך הרפז" וכי "הסיבה שגלנט לא מונה לרמטכ"ל היא תוצאה של מעשיו הפסולים".