"הפקקים עכשיו בנתב"ג, לא בתל אביב": תחילת שבוע ללא צומת מעריב

עומסים בשלושה מוקדים, חניוני חנה וסע ותלונות בעיקר של עסקים. למרות כל החששות, נדמה שעבודות הרכבת הקלה עדיין לא השפיעו על התנועה. המבחן הגדול: בתחילת ספטמבר

משה כהן צילום: מעריב אונליין
עבודות הרכבת הקלה באזור גשר מעריב | צילום:

יום ראשון, בדרך כלל אחד הימים העמוסים ביותר של השבוע בבקרים, היה אחד מימי המבחן הראשונים של פרויקט עבודות הרכבת הקלה ונראה כי האחראים יכולים לסמן וי ראשון בדרך אל המטרה, שכן למרות סגירת צומת מעריב, הבוקר עבר ללא עומסי תנועה חריגים במרבית האזורים.

אכן, מסיור שערכתי משעות הבוקר בתל אביב, ביחד עם הצלם אבשלום ששוני, התגלה מראה של תנועה דלילה במרבית האזורים, עם עומסי תנועה נקודתיים.


הבעיה המהותית ביותר היא בצומת דרך השלום-יגאל אלון. רבים מהנהגים שנסעו דרך רחוב יצחק שדה וצומת מעריב ללב תל אביב, נאלצים כעת להגיע למרכז העיר דרך מחלף השלום ורחוב קפלן.


במשטרה חוששים מפני המונים שיגיעו לצפות ברגע ההיסטורי של פיצוץ הגשר, שהריסותיו אמורות להתפנות בתוך 48 שעות. הפיצוץ יחסוך זמן, אבל השיקול הבטיחותי יחרוץ את החלופה שתיבחר. ההערכות הן שאם תוצג תכנית שתיצור "שטח סטרילי" ברדיוס רחב מגשר מעריב – ינתן ההיתר להריסתו בפיצוץ.

על פי התכנית הקו האדום יחנך באוקטובר 2021. אבל בחלק מהמקומות הצמתים ייפתחו שנים ארוכות לפני כן. צומת מעריב ייפתח לתנועת כלי רכב בעוד כשלוש וחצי שנים. הצומת יהיה בהמשך משוקע, בדומה בגין-קפלן. העבודות בעומק תחנת הרכבת הקלה בצומת, שתהיה בעומק של 40 מטרים, ואשר תהווה צומת בין הקו האדום לקו הירוק המתוכנן (בין ראשון לציון להרצליה) יימשכו עוד שלוש שנים.

תגיות:
תל אביב
/
הרכבת הקלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף