בכירים בארגון הפת"ח בגדה המערבית הביעו היום (שני) דאגה עמוקה לנוכח הדיווחים כי חמאס וישראל קרובים לחתימה על הפסקת אש לטווח ארוך.



הבכירים הזהירו כי ההסכם יסלול את הדרך להקמתה של מדינה פלסטינית נפרדת ברצועת עזה. האזהרה באה על רקע דיווחים כי מנהיג חמאס, חאלד משעל וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, הגיעו להבנות בנוגע להפסקת האש המוצעת. דיווחים לא מאומתים טענו כי חמאס מוכן לסגור עסקה עם ישראל בתמורה ליצירת מעבר ימי בין קפריסין לרצועת עזה.



לשכת ראש הממשלה הודיעה בהמשך לדיווחים על  משא ומתן עם חמאס: "ישראל מבהירה רשמית כי אין לה כל מפגשים עם החמאס. לא ישירים לא באמצעות מדינות, לא במדינות אחרות ולא באמצעות מתווכים. באשר ליחסים עם טורקיה ההסכם עוד רחוק".



דובר הפת"ח, אחמד אסף, אמר כי הדיווחים על הסכם קרוב בין חמאס וישראלי נציחו את הקרע בין הגדה המערבית ורצועת עזה. "זה משיג את המטרה האסטרטגית של ישראל בהריגת הרעיון של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 עם ירושלים כבירתה", הזהיר אסף. "חמאס רוצה לזכות בהכרה של ישראל במחיר של הפרויקט הלאומי הפלסטיני".



"התוצאות של המו"מ עם ישראל לא מחייבות אף אחד" 


אסף אמר כי חמאס אינו זכאי לנהל משא ומתן מטעם הפלסטינים. לכן, הוסיף, "התוצאות של כל משא ומתן לא תהיינה מחייבות לאף אחד", "במיוחד מאז שהחמאס עצם עיניים בכל הנוגע לזכויות הלאומיות של הפלסטינים ועקרונותיהם".



הוא הוסיף שהסכמי אוסלו והסכמים עתידיים עם ישראל יאפשרו לפלסטינים נמל משלהם ברצועת עזה. אסף אף טען שיאסר ערפאת ויורשו, מחמוד עבאס, דחו את התכנית הישראל להקמת מעבר ימי לרצועת עזה שיהיה תחת אחריות ישראל, מבחינה פוליטית וכלכלית.



"חמאס העדיף את האינטרסים הצרים שלו על חשבון האינטרסים של הפלסטינים", טען דובר הפת"ח. "המטרה של חמאס היא להיפטר מהמשבר שלו בלי להתחשב בתכנית הישראלית לחיסול העניין הפלסטיני וללא הגבלת זמן בדחיית הדיון בסוגיות ליבה כמו ירושלים, פליטים והתנחלויות".



אסף מבקש מהפלסטינים לסכל את "מזימת חמאס-בלייר לחתוך את רצועת עזה ולחסל זכויות פלסטיניות".