מכת טביעות: לאחר המקרה המזעזע בו טבעה היום (שני) נערה בת 12 בנהר הירדן, מתברר כי מדובר כבר במכת מדינה, כאשר מתחילת שנת 2015 התרחשו כבר תשעה  מקרי טביעה שהסתיימו במוות של ילדים ונערים, כולל מקרה הטביעה של היום.

אנשי צוות המים של יחידת החילוץ גולן, משו את הנערה,  שהחליקה לנהר הירדן מקרקעית המים. חובשי מד״א קבעו את מותה בזירת האירוע. מחקירה ראשונית נראה כי הקטינה נכנסה לשחות בנהר , צללה ואז טבעה. הנערה, תושבת נצרת, הוכרזה כנעדרת לאחר שהחליקה על סלע ונפלה לנהר הירדן שעה שבילתה יחד עם בני משפחתה סמוך לגשר אריק.

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי בעונת הרחצה בשנה שעברה (2014) דווח על 56 מקרי טביעה של ילדים, כאשר 21 מקרים מתוכם נסתיימו במוות. בהשוואה לשנים קודמות, שנת 2014 מתאפיינת בעלייה חדה מאוד של 104% בהשוואה לממוצע השנים שקדמו לה, במקרי התמותה כתוצאה מטביעה.  

 אורלי סילבינגר,  מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי מדובר בתופעה שמתגברת בחודשי הקיץ של החופש הגדול :"באוגוסט ישנה עלייה משמעותית במספר הילדים שנפגעים מתאונות בלתי מכוונות בהשוואה למספרם בשאר חודשי השנה. החודש אנו עדים כבר למספר מקרי תמותה של ילדים, בהם טביעות". 

סילבינגר הוסיפה כי "אחריותם של ההורים היא להבין את הסיכונים, להיערך מראש לקראתם ולנקוט את האמצעים הדרושים על מנת למנוע טרגדיות מסוג זה.
יש לזכור שילדים שאינם יודעים לשחות זקוקים בהשגחה צמודה ליד מקורות מים".