הורים לכ-250 ילדים בשכונת קריית השרון במזרח נתניה מתכוונים להשבית את הלימודים באשכול גני הילדים המוקם ברחובות שיזף והרב נריה, עד להבטחת הפחתת הקרינה מאנטנות סלולריות המוצבות עשרות מטרים מהגנים.

באשכול החדש יהיו שבעה גני ילדים לבני 3־5. ההורים בשכונה החדשה הקימו ועד פעולה, וטוענים שיש להפחית את רמת הקרינה בשלוש האנטנות הסמוכות, מרמה של 0.4 ל-0.2. 

אומנם התקן הישראלי של רמת הקרינה עומד על 0.5, אך לדברי ההורים, התקן בארץ גבוה פי 30 בהשוואה לתקנים הנהוגים באירופה, והם חוששים שתקלה טכנית או החלטה של חברות סלולריות להגביר את רמת הקרינה יחשפו את ילדיהם לסכנות.


"השליטה בכמות הקרינה אינה בידיים של העירייה, וחברות הסלולר לא התחייבו לכלום", טענה אחת מהאמהות בשיחה עם "מעריב־השבוע", והוסיפה: "אין מספיק מחקרים, בדיקות ומידע על השפעת הקרינה על ילדים. חשוב לנו להתייחס בחומרה לעניין הקרינה, כמשהו שעלול להשפיע על הבריאות, בעיקר כשמדובר בילדים בגילאי 3-5 שישהו במקום 50 שעות בשבוע".

ההורים דורשים לפעול לאלתר להפחתת הקרינה. אחת האפשרויות שהעלו היא הקמת מיגון מסביב לאשכול הגנים. "לא נשלח את ילדינו אם הקרינה לא תופחת", הם הודיעו, והבהירו שעמדתם מגובה על ידי מומחים.

בעיריית נתניה הציגו מנגד דוח המראה שהקרינה עומדת בדרישות התקן. "עיריית נתניה מבצעת בדיקות שוטפות בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה והפיקוח על הקרינה, ונדגיש כי כל הבדיקות נמצאו תקינות עם רמות קרינה נמוכות מהתקן הנדרש", הדגישו אתמול בדוברות העירייה, "אנו מבינים את חששות ההורים ולכן פועלים בשקיפות ועושים כל שניתן על מנת להרגיע, ותוצאות הבדיקות הועברו גם אליהם. התוצאות הנמוכות מעידות על רמת הבטיחות בגני הילדים, ושוב נדגיש כי בבדיקות שבוצעו באופן שוטף על ידי העירייה ובפיקוח הגנת הסביבה, התוצאות נמצאו נמוכות משמעותית מהתקן הנדרש. כפי שנמסר, עם אכלוס המבנה ייערכו בדיקות נוספות. ביטחון ילדינו הוא בראש סדר העדיפויות, ולכן בכוונתנו ליזום פגישה עם ההורים".