שוב אלימות בבירה: חמישה אזרחים ישראלים נפצעו הערב (שלישי) לאחר שאבנים יודו לעבר כלי הרכב בו נסעו בסמוך לשכונת א-טור שבמזרח ירושלים.



האבנים יודו על ידי צעירים פלטינים לעבר אוטובוס ושני כלי רכב פרטיים. נגרם נזק לשמשות וחמישה מנוסעי האוטובוס נפגעו קל וטופלו במקום. המשטרה ערכה סריקות נרחבות לאיתור המיידים.



ידויי האבנים והפרות הסדר בשכונות המעורבות ובשכונות התפר בבירה הפכו לחלק משגרת החיים של התושבים, והם נמצאים במגמת עלייה בתקופה האחרונה.



אתמול דיווחה משטרת ישראל על ידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט. באירוע לא היו נפגעים אך נזק נגרם לרכבת.



ההסלמה בפיגועי השלכת האבנים בבירה מגיעה על רקע עלייה דרמטית במספר הפיגועים בגדה המערבית. אתמול התרחש פיגוע דקירה שלישי מתחילת השבוע, מה שמדגיש את אחת הבעיות הגדולות ביותר של כוחות הביטחון בתקופה האחרונה והיא תופעת המפגע הבודד. 
בשעות הצהריים (שני) הגיע מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22, פלסטיני מהעיירה ראעי מדרום לג׳נין, לצומת תפוח. הוא התקרב אל לוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום וציין בפניהם כי הוא לא חש בטוב. הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב, שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. לוחם אחד נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף דרך את נשקו וביצע ירי לעבר המחבל, שנפצע באורח אנוש, נוטרל ולאחר מכן מת מפצעיו.  
הלוחם נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ולא פונה לבית החולים.

כזכור, ביום שבת האחרון, אירעו שני ניסיונות לדקור חייל צה"ל ושוטר מג"ב, שרק בזכות עירנות השוטרים והחיילים לא הסתיימו במוות.