האם הלחץ הציבורי עוזר, ובעקבות כך ישראל מגבירה את הלחץ על החמאס למען שחרורו של אברה מנגיסטו, הישראלי שנמצא ברצועת עזה ושל אזרח ישראלי נוסף?

גורם בלשכת מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, סיפר היום (חמישי) ל"מעריב אונליין" כי ישראל סירבה לבקשה ההומניטרית של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס, אסמאעיל הניה.

לפי הגורם, הניה פנה ללשכת המתאם לרגל חתונת בנו, בבקשה לאשר לשלושת אחיותיו הישראליות המתגוררות בישוב הבדואי תל שבע, לבקר ברצועת עזה, לצורך השתתפות בחתונה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים סרב לבקשתו, בעיקר נוכח העובדה כי לדבריו: "בעזה מצויים מקרים הומניטאריים ישראליים".  

 בקשתו סורבה. הנייה. צילום: רויטרס

אתמול, דיווח הגורם, סירב האלוף מרדכי לבקשה נוספת לאפשר את מעברו של איהאב ג'סיין, ראש לשכת ההסברה של חמאס, לעבור דרך ישראל לירדן לצורך טיפול רפואי, לאור מצבו הרפואי החמור.

לפני כחודש וחצי הותר לפרסום כי מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 ממוצא אתיופי, מוחזק על ידי חמאס ברצועת עזה. הוא נתפס על ידי הארגון לפני כשנה לאחר שחצה את הגדר לכיוון הרצועה.

כמו כן דווח כי במערכת הביטחון מטפלים גם באירוע נוסף שבו אזרח ישראלי, בדואי ששמו אסור בפרסום, שנמצא גם הוא בעזה. מדובר בצעיר שחצה בעבר את הגבול לעזה מספר פעמים נוספות. 

עשרות מפגינים קראו: שחררו את אברה 

לפני כשלושה ימים התאספו עשרות פעילים וקרובי משפחה מחוץ לכלא הדרים שבשרון והפגינו למען שחרורו של מנגיסטו. 

המפגינים הגיעו במקביל לשעות הביקור של משפחות האסירים הביטחוניים, על מנת לנסות ולשכנע את החשיבות של שחרורו של האזרח, אשר מוחזק בניגוד לרצונו. הם נשאו שלטים בערבית ובעברית הקוראים לשחרר את אברה, וחילקו למשפחות מנשר בערבית, בו סופר המקרה של אברה.

אחיו של אברה: "אתם נותנים יד להתעללות"

הפעילים, אשר פתחו דף פייסבוק בו יעדכנו פרטים אודות המאבק, ביקשו להדגיש כי החליטו לקחת אחריות בעצמם, ללא עזרת המדינה, כדי להביא לשחרורו של אברה. 

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, אמר למשפחות הפלסטניות כשעלה על האוטובוס: "זכותנו לראות את אחי בבית ואנחנו נמנע מחמאס, ארגון הטרור כל סיוע הומניטרי. למרות שאברה לוקה בנפשו, ולא היה חייל מעולם, חמאס ממשיך להחזיק בו ומסרב לשחרר אותו או לתת מידע על מצבו. אתם נותנים יד להתעללות בחסר ישע מסכן, שחצה את הגבול לעזה כי הוא לא מבין מה הוא עושה".

אילן הוסיף: "הדת המוסלמית מצווה להתייחס בכבוד ללוקים בנפשם,  אבל השלטון שלכם מקיים רק את המצוות שנוח לו לקיים. אברה זקוק לטיפול רפואי דחוף אבל השלטון שלכם מתעלם. תסתכלו לאמא שלו בעיניים ותדרשו מהמנהיגים שלכם להחזיר את אברה האומלל הביתה".