סוף לשביתת הרעב. 

פעיל הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד עלאן, יסיים את שביתת הרעב שלו לאחר שהודיע כי יהיה מוכן לקבל כל מה שבית החולים יציע לו. עלאן, שמוזן כעת רק בוויטמינים אל הווריד, יחל בהדרגה תזונה דרך הפה לאחר צום ממושך.

מבית החולים נמסר כי "חשוב מאוד לבנות אותו בזהירות, באיטיות ובהדרגה. כרגע הוא מטופל בנוזלים וחומרים מסויימים לוריד".
כמו כן, הודיע בית החולים כי האבטחה סביב מחלקתו של עלאן תוגברה. על יד דלת הכניסה מוצב מאבטח אשר לא מאפשר כניסה למקום, מחשש לניסיונות פגיעה בו: "המאבטח שלנו והוא שם על מנת לשמור על הסדר הציבורי כפי שנעשה בעוד מחלקות בבית החולים. בל נשכח שזו מחלקת טיפול נמרץ".

רופאו של עלאן: "הוא עלה על דרך המלך"
 
"אנחנו ממשיכים לטפל במוחמד עלאן, כפי שנדרשנו עד להחלטת בג"ץ ומאז ההחלטה", אמר היום רופאו של עלאן, ד"ר חזי לוי, מהמרכז הרפואי ברזילי באשקלון. בתדרוך היומי אמר ד"ר לוי כי "אתמול מצבו התדרדר עד כדי הצורך להרדימו ולהנשימו, מה שהצריך מאיתנו טיפול אינטנסיבי. היום הוא מגלה שיפור רב, הפסקנו את ההרדמה וההנשמה והוא מתחיל לתקשר שוב. אני שמח שבהיבט הרפואי הוא עולה על דרך המלך". 
 
"אנחנו לא יודעים לאן מועדות פניו, אנחנו ממשיכים לטפל בו מאז ומקווים שזה יפתר. ממש ברגע זה יש שיחה איתו שמעדכנים אותו בהחלטת בג"ץ ובכל התהליכים שקורים מסביב. 
 
"המלצתנו החמה היא שהוא יתחיל לקבל מזון, לאט לאט, עם סוכרים, כאלה שהגוף שלו יכול לספוג. אנחנו צריכים לבנות אותו שוב, זה קשה למי שאינו מסוגל לספוג את מרבית מה שניתן לו. אני מקווה שיספרו לו את המתרחש, הוא ישנה את תפיסתו, ויסכים לקבל את ההזנה, אחרת לא נוכל לעזור לו".
 
כזכור, אמש קבע בית המשפט העליון קבע כי בשל מצבו הרפואי, הוסר זמנית צו המעצר המנהלי של האסיר שובת הרעב מוחמד עלאן, והוא יישאר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי.
 
בני משפחתו ומקורביו של עלאן יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים והמשמעות היא כי בשלב זה, נוכח מצבו הרפואי של שובת הרעב, הצו המנהלי אינו מופעל עוד. אם הנזק אכן יהיה בלתי הפיך, מוחמד עלאן ישוחרר ויהיה אדם חופשי.