במשך שנים רבות חיו 'מעריב' והגשר הקרוי על שמו זה לצד זה, כשביניהם מפריד רק צומת מעריב. הבוקר (שישי), במחוות פרידה לרגל הריסתו של הגשר אחרי 39 שנים, שונה במקצת ובאופן חד פעמי הלוגו של 'מעריב סופהשבוע' ונוסף לו איור של הגשר המיתולוגי.



מול קהל סקרן של מאות בני אדם שהשכימו קום כדי לחזות בפיצוץ הגשר, לחץ שר התחבורה ישראל כץ על הכפתור שגרם ל-28 ק"ג של חומר נפץ להביא לקריסתו של הגשר תוך 5 שניות בלבד.



כעת יחל פינוי ההריסות, שצפוי, על פי מיקי פז, מנהל פרוייקט חפירת תחנת קרליבך של הרכבת הקלה, להימשך 48 שעות.



מאות אזרחים, בהם הורים עם ילדיהם, צעירים ומבוגרים וכאלה שהגיעו בתום לילה של בילויים, הגיעו למתחמי הצפייה על מנת לצפות בפיצוץ ההיסטורי. מאות שוטרים ואנשי אבטחה נפרסו באזור על מנת לשמור על הסר והביטחון של הקהל הרב.



גשר מעריב נקרא בשמו הרשמי גשר הנשרים, כהוקרה לחיילי צה"ל שהשתתפו במבצע אנטבה. הוא נפתח בשנת 1976 והיה אמור לשמש את הנהגים באופן זמני בלבד. התוכנית הייתה לבנות מחלף משוקע בצומת הסואן, שבו עברו בשעות השיא כ־12 אלף כלי רכב בשעה.



התוכנית תבוצע לאחר חפירת תחנת הרכבת הקלה בצומת, שאמור להיפתח לתנועה חלקית בעוד כשלוש שנים וחצי. התחנה עצמה, שעומקה יהיה 40 מטרים ותהווה צומת ל"קו האדום" של הרכבת הקלה ול"קו הירוק" המתוכנן בין ראשון לציון להרצליה, תהיה מוכנה בעוד כשש שנים.