שר החינוך, נפתלי בנט, מסכם היום (ראשון) 100 ימים מאז נכנס לתפקידו מפרט את הישגיו ומודה "זהו תפקיד מופלא ויש עוד המון המון מה לעשות למען חינוך ילדי ישראל".
השר בנט הציג את את המסע שעבר לדבריו עד כה במהלכו ביקר במקומות שונים ברחבי הארץ במטרה ללמוד את תחום החינוך. "כמנהיג נבחר שלכם, עם ישראל, אני מחויב כלפיכם בדין וחשבון".
בנט מנה את הפעולות שנקט עד כה ובינהן "רפורמת הכיתה הקטנה. "לראשונה מקום המדינה, והחל משבוע הבא כיתות יכילו 32 עד 34 תלמידים בלבד". לדבריו בפועל יהיו פחות תלמידים בכל כיתה, בין 26 ל-29.

בנט דחה את הביקורות כי אין באפשרותה של מערכת החינוך לבצע את השינויים הנדרשים תוך זמן קצר וכי ישנו מחסור בכוח אדם. "אנחנו מוכנים וערוכים לרפורמת הסרדינים". בנט הוסיף כי "בתוך חמש שנים כלל שכבות הגיל ביסודי ילמדו בכיתות קטנות".
שר החינוך התייחס להגדלת תקציב החינוך והסביר כי תקציב המשרד גדל ל-50 מיליארד שקלים. "שמנו את החינוך בראש. היה מאבק לא פשוט סביב התקציב, ואני שמח שראש הממשלה ושר האוצר הבינו את חשיבות החינוך", אמר בנט.
הישג נוסף לטענת בנט הוא השקת רפורמת סייעת שנייה בגני הילדים. "החל משבוע הבא תתווסף סייעת שנייה בכל גן ילדים עירוני לגילאי שלוש עד ארבע, שיש בו למעלה מ-29 ילדים". לדברי בנט לצורך הרפורמה הוקצה תקציב של עד 5,00 שקלים לכל גננת להצטיידות של הגן. 
שנוי משמעותי נוסף לדברי בנט הוא הכנסת "מורה שני" בכיתה בכ-1,000 כיתות לימוד, גני ילדים, בתי ספר יסודיים ותיכונים. שינוי שלטענתו יביא ליחס אישי לילדים.

"מי יפתח כיפות ברזל? מי יקים את הווייז הבא?"
שר החינוך התייחס גם לתיקון עוולות חברתיות לדבריו: "סייעות רפואיות שמסייעות לילדים הזקוקים לטיפול צמוד יועסקו במהלך השנה כולה, ולא יפוטרו".
העיסוק בסוגיות חברתיות כולל גם בניית תכנית לשילוב יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית שתיושם עוד השנה. לדברי בנט התוכנית החדשה כוללת את חיזוק התא המשפחתי, סגירת פערים, טיפוח מנהיגות והגדלת מספר יוצאי אתיופיה המשתלבים בתוכניות חברתיות.
שר החינוך הוסיף כי לראשונה תלמידי המגזר הערבי ילמדו עברית כמקצוע חובה כבר מגן הילדים ועד כיתה י"ב. לדבריו המטרה היא שיפור וקידום שליטת התלמידים בשפה העברית בדגש על חיזוק מיומנויות ההאזנה והדיבור.
בנט התייחס לחשיבות למידת השפה העברית כמפתח להשתלבות בשוק העבודה. "כשר כלכלה ראיתי כמה היעדר השפה העברית מקשה על הערבים לקבל עבודה. אני ממש לא מבין איך חיכו לזה 67 שנה. בהמשך, אפעל לכך שיהודים ילמדו ערבית", הוסיף בנט. 
לצד ההישגים, שר החינוך התייחס לרפורמה שתיושם בהמשך, "התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה והמדעים בישראל". "כבר כעת הודענו על הגדלת הבונוס לתלמידי חמש יחידות מתמטיקה כדי לעודד ילדים לעשות חמש יחידות בגרות", הוסיף בנט.
שר החינוך הגדיר את הירידה במספר המרחיבים את לימודים המתמטיקה כ"סכנה לאומית": ירדנו מ-13,000 מסיימי חמש יחידות מתמטיקה לפני עשור, ל-8,500 בלבד. מי יפתח כיפות ברזל? מי יקים את הווייז הבא? איך יהיו לנו פרסי נובל עוד 20 שנה?. אני נחוש להכפיל את כמות מסיימי חמש יחידות ל-18,000 תוך ארבע שנים".