פעילים חברתיים יחד עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו, המוחזק על ידי החמאס ברצועת עזה, הפגינו הבוקר (חמישי) במחסום ארז והתעמתו עם פלסטינים העוברים דרך המחסום לישראל.



הפעילים נשאו שלטים בערבית "בגלל השבי של אברה בעזה – לא תעבדו בישראל", "בגלל השבי של אברה בעזה – לא תקבלו טיפול רפואי בישראל" ו"בגלל השבי של אברה בעזה – לא תבקרו את האסירים בישראל".



אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, אמר לפלסטינים כי בגלל שחמאס מחזיק את אחיו הלוקה בנפשו, הוא והפעילים מתכננים לשבש את חייהם של הפלסטינים ולחסום את יציאות הרכבים עד שאחיו ישוחרר. אילן אמר כי הוא מצטער שהוא נאלץ לפגוע בהם אבל האשמה היא על אסמאעיל הניה וההנהגה של חמאס.




הפעילים במחסום ארז. צילום: יח"צ



כזכור, לפני כחודשיים הותר לפרסום שבידי החמאס נמצאים שני אזרחים ישראלים, ביניהם אברה מנגיסטו. חצייתו של מנגיסטו את הגדר נצפתה על ידי תצפיתניות צה"ל ואלה הקפיצו כוחות צבא רבים מחשש שמדובר בחטיפה. האירוע החריג הועבר לגורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בגזרה ולקציני המודיעין של אוגדת עזה ופיקוד דרום כדי לנסות ולהבין במי מדובר. המקור הביטחוני הוסיף כי על פי התחקיר הביטחוני, החיילים הגיעו לגדר והתריעו בפניו שלא לחצות הגדר, אך לא ניסו לעצור אותו.



לפני כשבועיים עשרות פעילים וקרובי משפחה הפגינו מחוץ לכלא הדרים שבשרון. המפגינים הגיעו במקביל לשעות הביקור של משפחות האסירים הביטחוניים, על מנת לנסות ולשכנע את החשיבות של שחרורו של האזרח, אשר מוחזק בניגוד לרצונו.



גבריאל, חבר קרוב של המשפחה שלוקח חלק במטה המאבק שהוקם לשחרורו של מנגיסטו, סיפר בראיון לגל"צ על ההתרחשות במקום: "כל הפעילים מתאספים, מהיום אנחנו שוברים שתיקה ולוקחים אחריות ולגבי גורלו של אברה, כדי שישוב במהרה לביתו".




אברה מנגיסטו. צילום: באדיבות המשפחה